Gjest frustrerta Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hei du:) Er ei jente på 17 år som sliter med vekt og mat. Dette spiser jeg på en dag: Frokost: En porsjon grøt med en ss syltetøy en brødskive med godt lag smør og pålegg ett knekkebr.-------------l l-------------------- ett glass kultura og vann pluss valgfri kaffe eller te Lunsj: Som en middag nesten Foreksempel: en skuppe skål med ett runstykke delt i to m smørr og ost på. Ett glass melk og desser + vegetar tillegg får de som er det..Som er ett knekkebrød eller skive m smør og 3 skuver ost,5oliven eller feta ost og kultura Fika: Kaffe eller te og en frukt,kjeks,kake bit osv..Varierer Middag: samme som lunsj nesten(tallerken modellen) Hele askjetten skal vøre full av det vi har.. Foreksempel:2 vårruller ris og salat +vegg tilegg Kveldsmat:1 skive m smørog pålegg og ett knekkebr. 1 kopp kaffe eller te og ett glass vann De som skal opp ivekt har 3 næringsdrikker i tilegg som de tar til 3 av måltidene.. Også er det 1-2 enheter drikke til måltidene Siden fort vekt økning har legen bestemt at jg ikke skal ta næringsdrikker også nå ikke vegg tilegg... Har gått opp 13 kg på 11 uker,noe som gjør at jeg ikke er motivert får å bli bedre lenger:( Behandlerene mine er klar over at det ikke er bra får meg å gå fort opp så nå har jeg slutta med fontex oxo.Noe som har roet vekten litt,men ar gjort det vanskligere får meg.. Var meningen atvekten skulle gå litt ned pgr av at "hodet skal følge med" og at ikke jg gir opp.. Nå veier jeg 49 og er 163 har slitt med mat siden jeg var liten,men sluttet å spise i slutten av 7klasse.. Jeg sier at jg spiser får masse at det er d som gjør vektøkning,men sakt i mot på det..Men etter hvert har de kuttet litt på maten,men det har ikke hjulpet på vekten.. Det jg lurer på er: -Er dette får mye? -hvordan skal jg få vekten til å gå litt ned? Så jeg ikke går tilbake til "gamle vaner"? -hvorfor går jg opp,når andre pasienter ikke gjør det(de er undervektig) -Hvor mye kalorier er dette? De sier at det er rundt 2000,men vet ikke helt.. Please jeg trenger svar...Jeg er på et behandlingssted,men er hjemme litt nå..Da spiser jg litt mindre og er veldig redd...Vekt oppgangen har ødelagt så mye får behandlingen. Tusen takk får svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273576-hjelp-drasegih%C3%A5ret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.