Gå til innhold

Syrenøytraliserende i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden jeg sliter med kronisk refluks og vanligvis bruker sterke medisiner, brukte jeg syrenøytraliserende midler i hele svangerskapet og under amming av min datter som nå er 6 måneder. Jeg brukte stort sett gaviscon, men også en del Link i 1. trimester og Novaluzid i 3. trimester, da jeg var mest plaget. Fikk høre fra flere hold at dette var helt greit. I dag leste jeg imidlertid på et annet forum at en gravid kvinne ble frarådet å bruke særlig Link, da det var mye metaller i dette (aluminium) og at dette var et metall som ble mistenkt i forhold til utvikling av barneautisme. Jeg ble livredd for dette, og lurer derfor på om dette er en vanlig oppfatning. Jenta mi viser foreløpig ingen tegn til autisme el. l. Kan dette fremdeles dukke opp? Bør jeg slutte å amme ( Bruker per i dag ca. 1 tabl Novaluzid og 2 tabl Gaviscon per dag. Håper dere kan svare meg på dette, da jeg ble veldig skremt av det jeg leste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273589-syren%C3%B8ytraliserende-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror at dersom Link under svangerskapet hadde gitt barn med autisme, hadde autisme i dag vært en "folkesykdom"! Jeg tok Link da jeg var gravid, det samme har venninner og søstre gjort! Jeg kjenner langt flere som har tatt det, enn som ikke har gjort det!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...