Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uansett hvor bra "alt annet" går i forholdet, blir jeg en notorisk grinete og en avskyelig person hvis det tikker over en uke og begynner å nærme seg to siden siste hyrdestund. Nå skal det sies at det har skranglet på den fronten en "liten stund", men skit it det....

Flere som blir "grinete" av å bli avvist, og forsurer forholdet på den måten?

Er det meningen at vi som er med i grineklubben (bare meg?) skal smile, le, klappe og kose, og gi partneren vår all oppmerksomhet *den* trenger? Isåfall vil kona mi få 100% av den nærheten hun trenger ut av forholdet, mens jeg vil få omtrent halvparten?

Nei, tror jeg skal fortsette en uke til med Øl og fotballkamp rundt hennes leggetid. Så kan hun ligge der i mørket, stirre i taket og ønske seg en arm å sovne på. Jeg tror ikke forholdet blir noe bedre av det, men da skjønner hun kanskje hvordan det er å få omtrent halvparten av det man trenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273691-sex-og-hum%C3%B8r-for-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• glennb

7

• Lillemus

5

• kanratama

5

• trissie

4

Mest aktive i denne tråden

Du har ikke skjønt at vi kvinner faktisk tenner på fysisk nærhet har du vel? Det å sovne på armen, ligge tett inntil og bare kjenne varme og nærhet er i alle fall kjempe turn-on for meg! Om mannen vil ha sex og jeg ikke er helt i skuddet så er litt berøring, stryk på ryggen, hud mot hud det som skal til. Snur han seg med ryggen til og ikke gjør det minste tegn til å komme meg nær kan han bare glemme det.

Ville du synes sexen var god om du visste at hun gjorde det bare fordi du krevde det, men at hun selv egentlig ikke hadde lyst?

Du har ikke skjønt at vi kvinner faktisk tenner på fysisk nærhet har du vel? Det å sovne på armen, ligge tett inntil og bare kjenne varme og nærhet er i alle fall kjempe turn-on for meg! Om mannen vil ha sex og jeg ikke er helt i skuddet så er litt berøring, stryk på ryggen, hud mot hud det som skal til. Snur han seg med ryggen til og ikke gjør det minste tegn til å komme meg nær kan han bare glemme det.

Ville du synes sexen var god om du visste at hun gjorde det bare fordi du krevde det, men at hun selv egentlig ikke hadde lyst?

Jeg vil overhodet ikke ha sex bare fordi hun føler hun må. Som nevnt er jeg ekspert på sexhavari i parforhold, og har vært med på dette tidligere.

Eks-forloveden min turte ikke si ifra at hun ikke hadde lyst stadig vekk over omtrent et års tid, og hun fikk store problemer av det (Negativ instilling til sex osv.) Jeg fikk sjokk da jeg fikk vite at hun hadde "faket" lyst i over et år! Forholdet ble egentlig aldri bra igjen, og det ble brudd.

Eks-kjæresten min hadde hatt en kjæreste som bare "buste på" stadig vekk, der hun bare "spilte med". Tror dette skjer mer en man skulle tro blant jenter. Hun var i allefal helt "ødelagt" av det, med negative instilling til sex, manglende lyst, tente kun på ekstrem sex (som hun ikke hadde hatt med x-en) osv.

Lilemus; Det blir litt feil å ta utangspunkt i deg selv (selv om det er vanskelig å gjøre noe annet), og si hva du tenner på. Kona mi er annerledes skrudd sammen. Forsøker jeg meg med stearinlys og massasje sovner hun som en sten.

Hun mangler generellt energi og gnist, og at det smitter over på sexlysten hennes. For meg virker det av og til som om hun ikke har nok krefter til å holde seg selv gående. Hun hadde sikkert sultet ihjel ved kjøleskapet om jeg ikke hadde laget mat, og har ikke nok krefter til å huske på jerntablettene legene sier hun må spise.

Men! Tilbake til det originale temaet... Hun tenner ikke på fysisk nærhet, hun synes det er koselig med nærhet, og "trenger" ikke sex. To forskjellige ting. Hvis jeg gir henne dette, tar hun ut 100% av sine behov fra forholdet. Jeg sitter igjen med ca. 50% av hva jeg trenger.

Tror jeg fortsetter med Øl, Xbox og fotballkamp, så kan hun ligge der og i mørket og kjenne etter hvordan det er å "mangle noe" i forholdet. Hun har vært bortskjemt alt for lenge.

Jeg merker også at jeg begynner å opparbeide en slags forakt for henne. Dette kommer av at hun sitter på noe som er et primærbehov for meg, og er særdeles knipen på det. (Jeg snakker ikke om sex, og min ejakulasjon her, men et nøklen til et lekent og sexy parforhold)

Hun merker også at hun ikke "orker", men dette betyr jo at forholdet vårt ikke er viktig nok for henne. Hadde det vært det hadde hun tatt seg sammen, og fått orden på sine ting, slik at hun fikk litt overskudd?

Som du også ser er "grinete" og en ganske "ufyselig" person om dagen :-) Når det blir for ille, tar enten jeg eller hun seg sammen og i vi kommer oss ut av den onde sirkelen. Da har vi det bra en stund... Sånn omtrent en uke eller to før jeg begynner å bli grinete igjen......

Jeg vil overhodet ikke ha sex bare fordi hun føler hun må. Som nevnt er jeg ekspert på sexhavari i parforhold, og har vært med på dette tidligere.

Eks-forloveden min turte ikke si ifra at hun ikke hadde lyst stadig vekk over omtrent et års tid, og hun fikk store problemer av det (Negativ instilling til sex osv.) Jeg fikk sjokk da jeg fikk vite at hun hadde "faket" lyst i over et år! Forholdet ble egentlig aldri bra igjen, og det ble brudd.

Eks-kjæresten min hadde hatt en kjæreste som bare "buste på" stadig vekk, der hun bare "spilte med". Tror dette skjer mer en man skulle tro blant jenter. Hun var i allefal helt "ødelagt" av det, med negative instilling til sex, manglende lyst, tente kun på ekstrem sex (som hun ikke hadde hatt med x-en) osv.

Lilemus; Det blir litt feil å ta utangspunkt i deg selv (selv om det er vanskelig å gjøre noe annet), og si hva du tenner på. Kona mi er annerledes skrudd sammen. Forsøker jeg meg med stearinlys og massasje sovner hun som en sten.

Hun mangler generellt energi og gnist, og at det smitter over på sexlysten hennes. For meg virker det av og til som om hun ikke har nok krefter til å holde seg selv gående. Hun hadde sikkert sultet ihjel ved kjøleskapet om jeg ikke hadde laget mat, og har ikke nok krefter til å huske på jerntablettene legene sier hun må spise.

Men! Tilbake til det originale temaet... Hun tenner ikke på fysisk nærhet, hun synes det er koselig med nærhet, og "trenger" ikke sex. To forskjellige ting. Hvis jeg gir henne dette, tar hun ut 100% av sine behov fra forholdet. Jeg sitter igjen med ca. 50% av hva jeg trenger.

Tror jeg fortsetter med Øl, Xbox og fotballkamp, så kan hun ligge der og i mørket og kjenne etter hvordan det er å "mangle noe" i forholdet. Hun har vært bortskjemt alt for lenge.

Jeg merker også at jeg begynner å opparbeide en slags forakt for henne. Dette kommer av at hun sitter på noe som er et primærbehov for meg, og er særdeles knipen på det. (Jeg snakker ikke om sex, og min ejakulasjon her, men et nøklen til et lekent og sexy parforhold)

Hun merker også at hun ikke "orker", men dette betyr jo at forholdet vårt ikke er viktig nok for henne. Hadde det vært det hadde hun tatt seg sammen, og fått orden på sine ting, slik at hun fikk litt overskudd?

Som du også ser er "grinete" og en ganske "ufyselig" person om dagen :-) Når det blir for ille, tar enten jeg eller hun seg sammen og i vi kommer oss ut av den onde sirkelen. Da har vi det bra en stund... Sånn omtrent en uke eller to før jeg begynner å bli grinete igjen......

uff,dette virket ikke bra!

Dama di har jernmangel altså?Er det bare noe hun nettopp har fått eller har det sammenheng med sykdom/ulykke?

Hørtes ikke betryggende ut at hun ikke tar jerntabelettene og ikke klarer å ordne seg mat selv.På den måten må hun bli slapp,og da sier det seg selv at hun ikke vil orke på noe.Kan hun evt.ha psykiske problemer?

Skjønner godt det tar på humøret til deg.Det høres jo trist ut at hun ikke orker noe.

Clue1365380406

Hjelpe meg!

Jeg kan godt skjønne at du er frustrert over å oppleve at du ikke får dine behov for nærhet og sex dekket, men her må du virkelig prøve å sette deg inn i konas situasjon.

Du sier at hun mangler gnist og energi, at hun glemmer jerntabletter og kan finne på å sulte ihjel foran kjøleskapet. Dette sier meg at hun faktisk er syk. Har hun lav blodprosent, medfører det at hun blir slapp og såvidt kommer seg gjennom dagen. Kanskje er hun både utbrent og deprimert i tillegg. Høres nesten sånn ut. Og det er klart en sånn tilstand går utover sexlysten!

Har du lyst på sex når du er syk og slapp?

Også skal hun straffes av en sur og grinete mann som til og med begynner å forakte henne?

Det høres ikke ut til at hun har det særlig bra.

Det du faktisk bør gjøre er å avlaste henne så godt du kan i hverdagen. Hjelp henne til å bli bedre i stedet for å sitte der og sutre. Det kommer du til å få igjen for positivt når hun blir bedre. Tenk over hva du kan gjøre for at hun skal ha det bra.

Hvis du lar være å støtte i en tøff situasjon kan det hende hun er så skuffet over deg når hun blir bedre at det ihvertfall går ut over sexlivet og forholdet.

Annonse

Jeg kan bare snakke for meg selv. Om du satt nede å så på fotball så hadde det vært skikkelig turn off for meg. Kontakt og nærhet i hverdagen også på områder som ikke er seksuelle har mye å si for at jeg kommer dit at jeg ... ja.

La oss snu litt på det da...

For at mannen skal være motivert til å gi den kosen, rosen, nærheten og ømheten som en kvinne så sårt trenger i hverdagen må forholdet være sexy og lekent. Det må være lidenskap og spenning der. Dersom kvinnen ikke kan, eller ønsker å bidra til dette, vil ikke nærhetsbehovet hennes bli oppfylt.

Jeg tror jeg fortsetter med XBOX spill på kveldstid og kosekvoter frem til jeg ser ønske om å bidra til å få et mer sexy og lekent forhold.

Du går baklengs gjennom samlivet, eller?

Det er vel ganske stor mangel på modenhet å forsure forholdet fordi du ikke får sex av en sliten kone?

Håpløst umodent spør du meg!

I et annet innlegg forteller du om hennes plager, og så inntar du denne innstillingen istedet for å hjelpe henne?

uff,dette virket ikke bra!

Dama di har jernmangel altså?Er det bare noe hun nettopp har fått eller har det sammenheng med sykdom/ulykke?

Hørtes ikke betryggende ut at hun ikke tar jerntabelettene og ikke klarer å ordne seg mat selv.På den måten må hun bli slapp,og da sier det seg selv at hun ikke vil orke på noe.Kan hun evt.ha psykiske problemer?

Skjønner godt det tar på humøret til deg.Det høres jo trist ut at hun ikke orker noe.

Jeg har tenkt på om hun kanskje kan ha en lett depresjon av noe slag.

Jeg skal ta en ordentlig prat med henne om "hun har det bra" om dagen. Hun sover altfor mye og har altfor lite krefter. Vi har hatt barn de siste 12 månedene, men deler alt likt mellom oss av oppgaver. Jeg skaffet oss til og med hushjelp for å avlaste for et års tid tilbake...

For at mannen skal være motivert til å gi den kosen, rosen, nærheten og ømheten som en kvinne så sårt trenger i hverdagen må forholdet være sexy og lekent. Det må være lidenskap og spenning der. Dersom kvinnen ikke kan, eller ønsker å bidra til dette, vil ikke nærhetsbehovet hennes bli oppfylt.

Jeg tror jeg fortsetter med XBOX spill på kveldstid og kosekvoter frem til jeg ser ønske om å bidra til å få et mer sexy og lekent forhold.

Så du vil belønnes først og bidra etterpå?

Du ser på dette som en maktkamp. Utgangspunktet for dere begge bør være å strekke dere. Jeg syns selvsagt at hun også har ansvar for å bidra til et bedre sexliv....men det er hennes ansvar. Ditt ansvar er å pakke kofferten å gå om du ikke er fornøyd...ikke å oppdra henne...dessuten er det ditt ansvar å strekke deg dithen at dere får snudd denne negative spriralen...like mye som hennes ansvar...du høres ut som en utrolig dominerende fyr som bare vil sitte der til hun "oppfører seg"...det ville jeg aldri klart om jeg var henne....

Du går baklengs gjennom samlivet, eller?

Det er vel ganske stor mangel på modenhet å forsure forholdet fordi du ikke får sex av en sliten kone?

Håpløst umodent spør du meg!

I et annet innlegg forteller du om hennes plager, og så inntar du denne innstillingen istedet for å hjelpe henne?

Nei nei og atter nei.

Jeg forsurer ikke forholdert "når jeg ikke får sex". Unskyld at jeg sier det, men det er så typisk jenter og formulere seg på den måten. "Få sex" av kona si? Jøss. Skal vi menn sitte å logre med halen og være snill bisk for at det skal bli noe action?

Jeg tror jeg nevnte det i inlegget mitt; Jeg er ikke ute etter en orgasme eller to, jeg er ute etter et sexy og lekent parforhold med litt lidenskap og action. Vi har barn, det er utrolig flott og vi koser oss masse med gutten vår. Vi er ikke "utslitte" småbarnsforeldre med rødsprenge øyne og søvnmangel. Vi er begge i jobb, og har dagmamma som passer han hos oss og vaskehjelp som skurer heimen hver fredag.

Jeg kan ikke stappe i henne jerntabletter og møte opp på jobben hennes og sjekke at hun spiser grønnsaker til Lunch! Selv om vi er et par er det jo henne som har ansvaret for å ta vare på seg selv, det er hun som må sørge or at hun har overskudd og kan Bidra inn i forholdet, og ikke bare hente ut det hun trenger.

Det er poenget mitt.

Slik du beskrive dette her så tror jeg din kone ikke har en lettere depresjon men en ganske alvorlig depresjon. Depresjon er en sykdom som hun ikke kan noe for. Hjelp henne til å komme seg til legen er mitt råd! Og slutt for all del å straffe henne.

Annonse

Nei nei og atter nei.

Jeg forsurer ikke forholdert "når jeg ikke får sex". Unskyld at jeg sier det, men det er så typisk jenter og formulere seg på den måten. "Få sex" av kona si? Jøss. Skal vi menn sitte å logre med halen og være snill bisk for at det skal bli noe action?

Jeg tror jeg nevnte det i inlegget mitt; Jeg er ikke ute etter en orgasme eller to, jeg er ute etter et sexy og lekent parforhold med litt lidenskap og action. Vi har barn, det er utrolig flott og vi koser oss masse med gutten vår. Vi er ikke "utslitte" småbarnsforeldre med rødsprenge øyne og søvnmangel. Vi er begge i jobb, og har dagmamma som passer han hos oss og vaskehjelp som skurer heimen hver fredag.

Jeg kan ikke stappe i henne jerntabletter og møte opp på jobben hennes og sjekke at hun spiser grønnsaker til Lunch! Selv om vi er et par er det jo henne som har ansvaret for å ta vare på seg selv, det er hun som må sørge or at hun har overskudd og kan Bidra inn i forholdet, og ikke bare hente ut det hun trenger.

Det er poenget mitt.

Men slik oppfattes du!

Hun har et problem, og du beibreider og straffer! Det gir henne ikke særlig god mulighet til å komme i en posisjon der hun klarer å bidra.

Så du vil belønnes først og bidra etterpå?

Er du gal? Det er ikke sånn at jeg sitter å spiller Xbox helt til hun kommer tuslende inn med hengende hode og g-streng med dusk og "har gitt seg" (!!) Og da plutselig blir jeg blid igjen etterpå.

Jeg sier bare at jeg ikke klarer å "levere varene" i form av kos, klapp og klem når forholdet er dritkjedelig.

Hun klarer ikke å "levere varene" i form av lidenskap, sex-drive og initiativ uansett hva jeg gjør.

Men slik oppfattes du!

Hun har et problem, og du beibreider og straffer! Det gir henne ikke særlig god mulighet til å komme i en posisjon der hun klarer å bidra.

Jeg sier ikke at oppførselen min er særlig konstruktiv, jeg vet den er det motsatte.

Det som uansett er roten i dette problemet er at sex ikke er et primærbehov for henne. Hun klarer seg fint uten, bare hun får kos. Det er overhodet ikke tilfelle for meg.

Jeg sier ikke at oppførselen min er særlig konstruktiv, jeg vet den er det motsatte.

Det som uansett er roten i dette problemet er at sex ikke er et primærbehov for henne. Hun klarer seg fint uten, bare hun får kos. Det er overhodet ikke tilfelle for meg.

Er virkelig sex et primærbehov?

Evnen til å forstå og se behov hos hverandre gjelder på alle områder. Kanskje det er områder hun ikke opplever deg særlig oppmerksom også? Jeg tror dette går minst to veier.

Vi kvinner har ofte behov for kommuniksjon, det å snakke om ting.

Det å bli lyttet til og pratet med etter jobb, ikke bare praktiske oppgaver, deling av husarbeid.

Din interesse for henne som person, partner og kjæreste er minst like viktig. Det er den viktigste delen av forholdet som kan skape lyst og oppmerksomhet rundt hverandres fysiske behov også.

Jeg er slett ikke uenig i at mange av oss kvinner kvinner kan være egoistiske når det gjelder sex. Det har jeg hevdet mange ganger.

Men det forsvarer ikke destruktive handlinger.

Gjest Perfume

Kvinner må ha overskudd for å ha sex, menn får overskudd av å ha sex.

...har jeg hørt...

Gjest En annen kvinne

"Hun klarer ikke å "levere varene" i form av lidenskap, sex-drive og initiativ uansett hva jeg gjør", sier du. Var dette noe hun klarte før? Har dere hatt et forhold fylt av lidenskap og lyst, men så ble dette på ett eller annet vis borte på veien? Tror ikke du kan gå rundt å forvente at forholdet deres skal bygge på slike ting , om det ikke har gjort det fra starten.

Har du prøvd å SNAKKE med henne direkte om hvordan du opplever den manglende sex lysten og initativet hennes? Du bør jo gi henne en sjanse, før du setter inn slike "stunt" du beskriver...

Kommunikasjon er nok første bud i forholdet ditt, så får dere se om dere ikke kan komme fram til løsninger sammen uten å måtte bruke ekle taktikker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...