Gjest snooopi Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hei! Jeg er en jente på 23 år som i lengre tid har vært plaget med anfall av hjertebank. Har anfall som kan komme med månders mellomrom. Da kan pulsen plutslig gå opp i 150 slag per min og ligge der i en halvtimes tid.Har tatt ekg under anfall,men legene fant ikke noe unormalt. Men den siste tiden har dette blitt vesentlig verre.Ble innlagt på sykehus i påsken på telemetri,og hadde et anfall,men de kunne heller ikke da se hva det var. Venter på time på 24 t ekg og sykkeltest nå,men dette er det lang ventetid på. Har vært på volvat og tatt ultralyd av hjertet,men ingen unormale funn. Har nå siste tiden vært sykmeldt,og føler nå at dette begynner å gå på psyken løs. Er stort sett mer eller mindre svimmel hver dag og bare jeg reiser meg opp fra sittende stilling fyker pulsen opp i 120-130. Men går som regel ned igjen ganske raskt,men føles veldig ubehagelig. Vet du om dette kan være noe alvorlig? Eller hadde de da funnet det på ekg og ultralyd? Er kjempe bekymret pga dette og sikker på at hjertet mitt kan slutte å slå når som helst. Har også to små barn som jeg føler jeg ikke får tatt meg ordentlig av når formen er så dårlig. Har lest om wpw syndrom og begynt å bekymre meg for at det kan være det?? I skrivet jeg fikk med fra sykehuset står det: supraventrikulær tachycardi, AV nodal reentry eller atrietachycardi. Hva betyr egentlig dette? Er det normalt at pulsen skyter i været når man reiser seg eller snur seg litt raskt? Beklager langt spørsmål,men håper jeg kan bli litt klokere og MYE mindre bekymret. Kan legge til at blodtrykk er bra,jern bra og stoffskifte bra.Kolestrol er på 3,5. Ingen hjertesykdom i familien utenom en bestemor med angina. Føler ikke at jeg har dårlig "KONDIS". Er 1,77 og veier 63 kg og ikke røyker.Ingen faste medisiner. Tar nå magnesium tabletter,men merker ingen forskjell. Har kuttet helt ut koffein og alkohol,da jeg har merket at det fører til lett hjertebank.( 90-100) Når jeg har hjertebank er pulsen regelmessig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273717-hjerterytmeforstyrrelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Webmaster, Utv. Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vi beklager, men på grunn av en misforståelse har Dr. Søyland vært forhindret fra å svare på spørsmål i forumet uten at dette har vært kommunisert til dere brukere. Han vil dessuten være forhindret fra å svare en god stund framover. For at du ikke skal bli ventende på et svar som aldri kommer, annulerer vi dette spørsmålet. Selvsagt vil du heller ikke vil bli belastet for dette. Vi beklager sterkt denne svikten i vårt system, og håper at du på andre måter finner et svar på ditt spørsmål, for eksempel ved å kontakte din fastlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273717-hjerterytmeforstyrrelse/#findComment-2222078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Skrivet du har fått tyder på at de har registrert anfall med rask smalkomplekset hjerterytme hos deg. Disse anfallene er ikke farlig - men kan være svært ubehagelige.Du trenger ikke bekymre deg for plutselig hjertestans. Du går og venter på videre utredning - noe som kan være en belastning i seg selv, og flere av dine andre symptomer kan tyde på litt stress. Smalkompleksede hjerterytmeanfall kan behandles enten med medisiner eller med en enkel operasjon. Hvis du synes det drøyer lenge med de videre undersøkelsene kan du jo mase litt på sykehuset. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273717-hjerterytmeforstyrrelse/#findComment-2223537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjoha01 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei! Jeg har lenge vært plaget med symptomer som ligner på de du beskriver. Hadde vært interessant og komme i kontakt med deg hvis det er mulig? Geir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273717-hjerterytmeforstyrrelse/#findComment-2247086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.