pny1365381083 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 For nesten to år siden begynte jeg med p-piller fordi jeg var plaget med kraftige smerter og mye blødning når jeg hadde mensen. P-pillene har i grunn virket lite mot dette, men jeg fortsatte med dem. For noen uker siden skulle jeg igjen ha mensen og forventet å gjennomgå det samme da. Det gjorde jeg ikke. Jeg hadde minimalt vondt i en dag midt i mensperioden og samme dag hadde jeg minimalt med blødninger. Så lite at jeg hadde klart meg med et lite truseinnlegg. De siste dagene har jeg gått rundt og vært kvalm stort sett hele tiden og har en "rar" følelse i magen. Burde jeg vente to uker til neste mens og se hva som skjer eller løpe og ta en test? Burde jeg isåfall vente med testen?(har hørt no om at man må ta den akkurat når man venter mens). Det bør vel også sies at jeg ikke at glemt en eneste pille, og at det eneste "risky" jeg kan komme på er at jeg hadde sex under en mensperiode(på en av "ventedagene" som jeg kaller det siden jeg alltid er noen dager sen) eller evnt. at litt magesjau(ikke oppkast) kan ha påvirket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273735-mulig-eller-umulig-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lyspæra65 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 de 7 "ventedagene" som du kaller dem, så lenge du har tatt 21 piller slik du skal før det (altså ingen oppkast/diare osv) så er du helt trygg i de dagene. Skjønner egentlig ikke hvorfor du ikke dropper å ha mensen når du er så plaget? Det er null stress! har gått mange måneder uten selv nå.. noen får plutselig mellomblødninger av dette, mens andre ikke.. Det kan jo være at du plutselig har fått mensen endret av p-pillene`? selv om 2 år er lenge..endret type nylig kanskje? Testen er sikker positiv/negativ 2 uker etter samleie du er usikker på, ofte kan den vise negativ etter ei uke og etter 2 uker så er den positiv.. men når du ikke er usikker på noe samleie pga det ikke har skjedd noe, hmm... har ikke noe forslag til deg der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273735-mulig-eller-umulig-graviditet/#findComment-2213702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pny1365381083 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 de 7 "ventedagene" som du kaller dem, så lenge du har tatt 21 piller slik du skal før det (altså ingen oppkast/diare osv) så er du helt trygg i de dagene. Skjønner egentlig ikke hvorfor du ikke dropper å ha mensen når du er så plaget? Det er null stress! har gått mange måneder uten selv nå.. noen får plutselig mellomblødninger av dette, mens andre ikke.. Det kan jo være at du plutselig har fått mensen endret av p-pillene`? selv om 2 år er lenge..endret type nylig kanskje? Testen er sikker positiv/negativ 2 uker etter samleie du er usikker på, ofte kan den vise negativ etter ei uke og etter 2 uker så er den positiv.. men når du ikke er usikker på noe samleie pga det ikke har skjedd noe, hmm... har ikke noe forslag til deg der. Jeg har ikke endret type p-pille er når jeg tar dem eller noe. Derfor jeg syns den plutselige endringen var litt spesiell. Jeg er av typen som har så angst for å bli gravid at jeg ikke klarer meg uten mensen som et lite bevis på at jeg ikke er det hehe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273735-mulig-eller-umulig-graviditet/#findComment-2213704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lyspæra65 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har ikke endret type p-pille er når jeg tar dem eller noe. Derfor jeg syns den plutselige endringen var litt spesiell. Jeg er av typen som har så angst for å bli gravid at jeg ikke klarer meg uten mensen som et lite bevis på at jeg ikke er det hehe. Litt rart det plutselig skjer sånn uten videre da... hmm du kan ikke ha fått noen kjønnssykdom da? de kan ofte roter ting til litt... :-/ Jeg også er veldig redd for å bli gravid, jeg har ingen grunn for å få barn nå, men jeg "gleder" meg jo ikke akkurat til å ta abort heller, selv om jeg føler det er eneste valg akkurat nå. Likevel orker jeg ikke mensen, pga jeg VET at jeg tar pillene hver dag, tar ny om jeg er syk, og da kan man IKKE bli gravid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273735-mulig-eller-umulig-graviditet/#findComment-2213709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eiale Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har ikke endret type p-pille er når jeg tar dem eller noe. Derfor jeg syns den plutselige endringen var litt spesiell. Jeg er av typen som har så angst for å bli gravid at jeg ikke klarer meg uten mensen som et lite bevis på at jeg ikke er det hehe. Så lenge du har ubesyttet sex etter å ha hatt omgangssyke e.l (med diaré), er det fare for graviditet. Den sparsomme blødningen du hadde minner mye om mine festebløsninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273735-mulig-eller-umulig-graviditet/#findComment-2213717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.