Gjest lill86 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 hei. jeg er ei jente på 21 år, jeg og samboeren min har nå prøvd å få barn i ca 1 1/2 år uten særlig hell. jeg har vært hos gyn. å bedt hun sjekke om alt er normalt med meg, og ifølge henne så er det det. men hvorfor skjer det da ikke noe? jeg debuterte seksuelt som 16åring, og har faktisk aldri brukt prevansjon. og heller aldri blitt gravid. samboeren min har sjekket seg og alt er normalt der. lurer på hva som da kan være årsak? føler også at legene ikke er særlig behjelpelige, de hinter alltid bortpå at vi er så unge. men ettersom jeg har hørt av andre så lønner det seg å finne ut av "problemet" så tidlig som mulig siden det kan ta tid med en evt utredning. vi ønsker begge barn, og synes det er veldig leit at det ikke blir resultater. min mens er til tider uregelmessig. har du noen forslag til hva som evt kan være årsak? eller noen tips som vil gjøre det letter å bli gravid? eller rett og slett:hva skal til før legen kan gi ut feks pergotime? håper på et svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273747-hvorfor-blir-jeg-ikke-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest går nok bra skal du se:) Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 at du er ung er jo bare teit og si.. jeg er selv 19 ( blir snart 20) og er gravid med mitt første barn nå.. de sier faktisk at den alderen det er best å få barn i er mellom 18 og til 25.. så den hintingen kan de gi seg med! blir litt irritert hehe men til saken.. har du sjekka syklusen din? vet du når eggløsning er? er mensen regelmessig? har foreldre hatt problemer me å bli gravid? kan jo være arvelig...det er jo greit.. ellers er det å ikke stresse så mye med det. det gjor jeg, til slutt gå jeg opp hele greien, men då forsvant mensen:p så nå er jeg 15 uker på vei.. men viss gyn sier det ser bra ut hos begge vil jeg tro det bare er å prøve.. lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273747-hvorfor-blir-jeg-ikke-gravid/#findComment-2214341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolores83 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei, jeg håper jeg kan hjelpe med min erfaring her. Da samboeren og jeg hadde prøvd å bli gravide i et år gikk jeg til fastlegen min for å prøve å finne ut hva som var galt. Der ble det tatt noen blodprøver, GU, målt blodtrykk, og så henviste hun meg videre til gynekolog på sykehuset. Der ble det tatt innvendig ultralyd for å sjekke bl.a. om det var cyster på eggstokkene. Gynekologen fant ikke noe galt på ultralyden, så jeg ble sendt videre til laparoskopi. Samboeren fikk henvisning til fertilitetsklinikk for å sjekke sædkvaliteten, den var helt normal. Laparoskopien gikk greit, det er en kikkehullsoperasjon der de går inn med kamera og "ting og tang" gjennom navlen og et eller flere små snitt ca ved bikinikanten. Alt skjer i narkose, men du kommer hjem samme dag. Hos meg fant de ingenting feil, de sjekker om egglederne er åpne, om det er sammenvoksninger, muskelknuter etc. Samboer måtte levere ny sædprøve, også denne var fin. Etter dette tror jeg det er vanlig at man enten prøver pergotimekurer og/eller blir henvist videre til IVF, men jeg ble gravid før noe av dette skjedde:) Jeg er forresten 24 år nå, så vi er jo ikke så langt fra hverandre i alder. Hele den prosessen jeg beskrev over gikk jo over nesten et år... Leeenge å vente noen ganger:( Ønsker dere lykke til, og spør gjerne hvis det er noe du tror jeg kan svare på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273747-hvorfor-blir-jeg-ikke-gravid/#findComment-2215104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hvor grundig har du blitt undersøkt? Ble det for eksempel undersøkt om du har eggløsning? (Det kan du lett finne ut selv ved å ta eggløsningstester.) Har du mye menssmerter -det kan være endometriose. Når du har uregelmessig mens kan det tyde på at noe er galt, men det behøver det ikke nødvendigvis være. Det er mange som prøver lenge før de blir gravide. Be om en full utredning hos gynekolog, men finn først ut av selv om du har eggløsning eller ikke hvis du ikke vet det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273747-hvorfor-blir-jeg-ikke-gravid/#findComment-2218210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fremtidsrettet Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 at du er ung er jo bare teit og si.. jeg er selv 19 ( blir snart 20) og er gravid med mitt første barn nå.. de sier faktisk at den alderen det er best å få barn i er mellom 18 og til 25.. så den hintingen kan de gi seg med! blir litt irritert hehe men til saken.. har du sjekka syklusen din? vet du når eggløsning er? er mensen regelmessig? har foreldre hatt problemer me å bli gravid? kan jo være arvelig...det er jo greit.. ellers er det å ikke stresse så mye med det. det gjor jeg, til slutt gå jeg opp hele greien, men då forsvant mensen:p så nå er jeg 15 uker på vei.. men viss gyn sier det ser bra ut hos begge vil jeg tro det bare er å prøve.. lykke til Mål temperaturen hver morgen over flere måneder. Alle har ikke eggløsning midt mellom to menser. Eggløsing har du når tempen faller en halv grad eller deromkring.Det blir et markant fall. Jeg holdt på i 3 år for å få barn nummer to. For meg hjalp det å gå til homeopat og få soneterapi og urter (yam). Jeg vet det er dumt å si det, men prøv å tenke på noe annet. Start med utdannelse, ny jobb el.l. Da kommer det til å skje med en gang !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273747-hvorfor-blir-jeg-ikke-gravid/#findComment-2228634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.