Gjest Kvinne 1971 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har noe jeg kaller byller, i armhulene og i skritet. Det virker som om det er betente hårsekker. Dette har jeg hatt siden puberteten (er nå 36 år). Fikk mensen som 9-åring... Byllene er der hele tiden og en byll varer i flere måneder av gangen, så jeg "tapper" dem, ved å stikke hull på dem. Jeg kan da ikke gå til lege flere gsnger i uken!... Har aldri hatt over to uker opphold med byller! Jeg har hørt at min mormor også hadde dette problemet, så det er sikkert arvelig. Er det noen som vet hva dette er og hvordan man kan behandle det? Legene jeg har tatt opp dette med, sier: -har sett det før, men det er ikke noe å gjøre ved, så vitt jeg vet. og hever på skuldrene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273861-byllerkviser-hvordan-blir-man-kvitt-dem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne 1970 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har også hatt det problemet, men fikk det etter at jeg fødte den første. Har vært plaget med dette i ca. 15 år. Mine sitter på innsiden av lårene, ved trusekanten. De er på størrelsen fra erter og opptil plummer, oftest som druer. De er betente, og de sprenger. De kan bli så ille at en nesten ikke klarer å gå. Da må jeg til med nål, eller tar smertestillende og går til de sprekker av seg selv. Kommer masse gørr ut. Ofte roer de seg, og ny dukker opp like ved, eller den gamle blusser opp igjen. Har hørt/lest mye som kan være årsaken, slike ting som barbering, string truser osv,,,men det er garantert feil !!! Mulig det kan være med på å irritere byllene, men ingen av de grunnene er årsaken. Jeg har også tenkt tanken på at det kan være arvelig. Jeg har både prøvd meg ut på kostholdet, matallergi, Diane p-piller og mange typer pensillin/antibiotika, uten resultat om bedring. Nå har jeg kastet alt dette + smørebart fra legens resepter og kuttet ut asan underlivs-såpe.* Nå vasker jeg meg kun med flytende såpe og vann på klut ca 3 ganger daglig.* Har ikke sett eller kjent noen byll/kong på ca 6 uker ) Prøv dette.....og jeg skal håpe sammen med deg om at dette hjelper, for jeg vet hvor ille det kan være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273861-byllerkviser-hvordan-blir-man-kvitt-dem/#findComment-2214748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.