Gå til innhold

Hun var utro! Hjelp!!!!! Hva nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt fortvilet/forvirret

Min samboer som jeg har vært sammen med i ca. to år var veldig forandret i oppførsel i noen mnd. Jeg forstod ikke hvorfor men etter å ha presset henne fortalte hun meg at hun hadde gjort noe dumt og at dette har plaget henne i 5 mnd. På hennes jobb var det en som flørtet mye med henne og hun avviste han ofte. Han visste at hun hadde samboer men i en periode når vårt forhold var i kaos og hun var i tvil om sine følelser for meg kjørte hun han en dag hjem fra jobb. Hun hevder at hun så ble med inn i leilighet og så kysset de og kærne falt. Hun sier at hun ikke ble kåt og at han ikke ble stiv og at det ikke skjedde noe mer på grunn av samvittighetsproblemer sier hun. Jeg har litt problemer med å tro at det ikke skjedde noe mer og spørsmålet er vel egentlig hva gjør jeg/vi med dette. Bør jeg mase mer på henne om det eller bør jeg henvende meg til han det gjelder og se om historiene matcher? Uansett så elsker jeg henne og hun har gråtet mye når jeg ikke har vært tilstede, hun angrer og beklager men hvordan takler man slikt? Jeg er klar over at alle kan gjøre dumme tankeløse ting som man kan angre på og jeg må jo egentlig si at jeg er glad at hun fortalte meg om det, men enkelt å svelge er det vel ikke.

Noen som har noen råd, kommentarer, synspunkter....????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273888-hun-var-utro-hjelp-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest silje sara

I utgangspungtet mener jeg utroskap KAN være tilgivende. Men, det er kun når man står oppi situasjonen og kjenner på en selv at en kan velge å tilgi eller ikke. For meg er tilgivelse noe jeg ikke styrer selv, det er som en mekanisme i meg som handler helt selvstendig utenfor min egen styringsvilje.

Det jeg mener er, om du føler hun virkelig angrer, og forteller sannheten så er det rom for tilgivelse. Om du kan legge dette bak deg så kan du tilgi. Om dette er noe som du føler har ødelagt noe vesentlig i forholdet må du da heller velge å gå.

D blir alltid vanskelig å si hva man burde gjøre... men spørsmålene du bør stille deg er om du vil kune stole på henne etter dette?? Klarer du å tilgi å gi slipp på hva hun har gjort? Hva skjer vis forholdet går litt dårlig i en periode??

D er slike spm du må stille deg å gi svar på...

For mitt tilfelle så har jeg ikke klart å tilgi, uansett hvor mye vedkommende har angret. Mener utroskap er det verste man kan gjøre mot hverandre i et forhold!!!

Tillitt, ærlighet, og respekt forsvinner helt ved en slik handling!! Og hva skjer vis forholdet går litt nedover ei stund? Er du 100% sikker på at hun ikke vil være utro igjen???

Ingen mennesker fortjener å kjenne et slikt svik på kroppen...

Jeg trur det er enklere å være utro 2 gangen enn den første, iallefall vis du er blitt tilgitt eller ikke tatt på fersken!!

Men dette er hva jeg føler, hva du bør gjøre er det bare du som kan vite....

Lykke til, håper du blir glad igjen snart!!!

Gjest var utro en gang

Dette er det kun du som kan finne ut av, alle er forskjellige, og å tilgi er det vanskeligste man kan gjøre i livet. For 5 år siden var jeg utro. Hadde vært sammen med samboeren min i 3 år. Vi hadde det veldig bra sammen, men jeg var inne i periode hvor jeg nok var litt ute etter spenning. Da jeg var på en ferie uten ham, og ute på byen med venner, mye alkohol, så ble det til at jeg hadde sex med en annen (ingen følelser involvert). Jeg fikk veldig dårlig samvittighet og det plaget meg veldig. Jeg fortalte det til samboeren min med en gang, visste at jeg ikke kunne klare å lure ham. Han tilgav meg, men det tok lang tid å bygge opp forholdet vårt igjen. Kanskje ble det aldri det samme, og tre år senere tok det slutt. Han sier at min utroskap var noe han ikke helt klarte å glemme og at det kanskje var en liten grunn til at forholdet tok slutt.

Jeg tror ikke noe på at en gang utro, alltid utro. Jeg har aldri vært utro etter dette, og kommer ikke til å være det heller. Dessuten mener jeg at skal dere klare å kommer over dette, så er det viktig at du kan stole på henne igjen. Hvis du ikke føler at du kan det, så er det kanskje best å ikke gå videre. Tillit er vesentlig i et forhold, selv om hun klart har brutt din tillit så funker ikke et forhold uten.

Lykke til

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...