Gå til innhold

gikt/slitasjegikt?

Gjest Vanskelig å finne nickname

Anbefalte innlegg

Gjest Vanskelig å finne nickname

Jeg har i lengre tid, flere måneder, vært plaget av smerter i hofteleddene og av og til også knærne.

Det arter seg slik at så lenge jeg er i bevegelse har jeg ikke vondt, men smertene kommer når jeg setter meg ned eller skal sove. Det verker i lysken og det kan virke som om det kommer fra hofteleddet. Smertene "stråler" nedover i låret, og det er vanskelig å finne en god hvilestilling uten at det gjør vondt.

I den senere tid er dette blitt mer og mer merkbart, av og til må jeg ta smertestillende. Det jeg lurer på er om dette kan være en form for gikt eller slitasjegikt? Må nevne at jeg er kvinne, 44, og nok veier en ca 10 kilo for mye.

Er det noen som har erfaring med dette som kan gi meg et råd eller et svar på hva dette kan være?

Min fastlege er det liten vits i å oppsøke, der er det 4 mnd ventetid for alt som ikke er akkutt, og det er ikke flere ledige leger på stedet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273910-giktslitasjegikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...