Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tvert imot, det er den første tiden som er mest kritisk, fra du er ca 3 til 12 uker på vei. Det er da organene dannes og fosteret er mest sensitivt for påvirkning. Jeg ville stått over malingen i alle fall i denne perioden.

Ops, det var godt du sa! Visste ikke det! malte litt i to dager forrige uke, men skal absolutt holde meg fra det den neste tiden. Men har altså lest at dersom man bruker maske går det bra :) Skal likevel holde meg unna, jeg :)

Ops, det var godt du sa! Visste ikke det! malte litt i to dager forrige uke, men skal absolutt holde meg fra det den neste tiden. Men har altså lest at dersom man bruker maske går det bra :) Skal likevel holde meg unna, jeg :)

Hei,

Helr riktig det som de andre svarer , det er de første ukene man må være mest forsiktig med alt som kan være farlig. Masken eller munnbind får du kjøpt på apoteket for eksempel, men det blir grådig varmt å gå med den over lengre tid. Det er nok best å vente med malingen et par månader, når det blir varm ute kan du åpne vinduer og det hjelper sikkert en del..Lykke til videre!

Annonse

Nå vet jeg ikke om du skal male innendørs eller utendørs, men er det innendørs er det svært få malinger som kan skape problemer. Med maske er det uansett ikke noe problem. Men det finnes forskjellige masker som beskytter mot forskjellige ting. Sørg for å skaff den riktige. Heller ikke alle malinger er farlige. Det skal stå på malingspannet. Skal du bruke maske når du maler skulle du også gjort det om du ikke var gravid. Husk hansker beregnet på maling -kjøp hos en autorisert forhandler- det er minst like viktig å unngå maling på huden.

Nå vet jeg ikke om du skal male innendørs eller utendørs, men er det innendørs er det svært få malinger som kan skape problemer. Med maske er det uansett ikke noe problem. Men det finnes forskjellige masker som beskytter mot forskjellige ting. Sørg for å skaff den riktige. Heller ikke alle malinger er farlige. Det skal stå på malingspannet. Skal du bruke maske når du maler skulle du også gjort det om du ikke var gravid. Husk hansker beregnet på maling -kjøp hos en autorisert forhandler- det er minst like viktig å unngå maling på huden.

Takker for svar! Jeg har fått tak i en dyr og bra maske, som renser luften, slik at det jeg puster inn er helt rent. Altså maske med filter. Den på apoteket, kostet 4 kr, og er altfor dårlig :)

Takk for råd, da! :) Nå kan jeg male trygt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...