Gå til innhold

Hva er egentlig elveblest

Anbefalte innlegg

Gjest NINNE haugesund

Jeg har nå for tredje gang hatt noen voldsomme utbrudd av kløe på hele kroppen som har vart over flere dager (merkes som uker) Det hogger til med kløe så jeg har prøvd å ignorere det men det ender med at jeg i forrtvilelse klyper der for hele tiden klør det andre plasser. Jeg blir da full av blå merker og har ikke fått svar på dette - skjønt en lege mente at jeg hadde fått kronisk elveblest. Jeg har ikke slike hvite prikker som jeg har lest om angående elveblest. Derfor har jeg nå forlangt en prikkprøve, da jeg mener at jeg har en allergi. Blodprøver viste ingenting? Det virker som om jeg ikke blir tatt alvorlig. Jeg vil gjerne ha klarhet i om en allergi kan komme fra nerver, da jeg mener å ha lest dette? Finnes det et råd så jeg slipper å få disse anfallene igjen? Er prikkprøveallergitest til å stole på? Kan det være elveblest alikevel. Jeg svetter og fryser og smører meg, men det blir bare verre. Det ender mange ganger pr. dag at jeg må ha kald dusj. Jeg tåler da ikke å ha på meg klær nesten da når det er som værst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273959-hva-er-egentlig-elveblest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tacomix

Elveblest er at det klør og det blir flammete merker på en måte. Håper du skjønner hva jeg mener. Du kan klø for eks. et lite sted på under armen og hele armen blir rød og det klør veldig. Men det går gjerne over etter noen minutter eller noen timer. Spørs om det stopper å klø.

Jeg har det så jeg vet hvordan det er. Å klø sånn er ikke morro. Jeg klør meg igjel og er ofte rød.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...