Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dina82

Hei! Da jeg fødte ble jeg klipt og etterpå sydd en del. Dette tok hele 4 mnd på å gro. Nå, en stund etter at alt var greit hadde vi sex for første gang etter fødselen, og jeg har nå rivnet eller sprukket litt igjen. Hva skal jeg gjøre? Og hvordan kan jeg forhindre at det skjer igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273996-rivnet-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det vil nok gro det også, så ha tålmodighet. Det at du sprekker kan kanskje forklares ved at du har svake slimhinner. Hvis du ikke har fått menstruasjonen tilbake, er dine slimhinner i skjeden som hos en eldre dame. Du kan bruke lokal østrogen som kan kjøpes uten resept på apotek. Det er ikke farlig å bruke selv om du ammer.

Vennlig hilsen

Gjest dina82

Det vil nok gro det også, så ha tålmodighet. Det at du sprekker kan kanskje forklares ved at du har svake slimhinner. Hvis du ikke har fått menstruasjonen tilbake, er dine slimhinner i skjeden som hos en eldre dame. Du kan bruke lokal østrogen som kan kjøpes uten resept på apotek. Det er ikke farlig å bruke selv om du ammer.

Vennlig hilsen

Jeg har fått menstruasjonen igjen, og alt er normalt ellers. Syns ikke jeg virker tørr, merket ikke at jeg hadde rivnet før etterpå. Vil det bli bedre etterhvert eller er det sannsynlig at jeg vil rivne igjen når dette har grodd..

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har fått menstruasjonen igjen, og alt er normalt ellers. Syns ikke jeg virker tørr, merket ikke at jeg hadde rivnet før etterpå. Vil det bli bedre etterhvert eller er det sannsynlig at jeg vil rivne igjen når dette har grodd..

Hvis det fortsetter, samme problemet, bør du få fastlegen til å se på deg og ev. henvise til gynekolog.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...