Gå til innhold

p-piller, eggløsning, vannsyste

Anbefalte innlegg

Gjest Kiss10

Hei hei!

Jeg var nylig på innvendig ultralydundersøkelse. Skulle bare sjekke at alt var ok - da vi planlegger å prøve å bli gravide i løpet av det nærmeste året. På den ene eggstokken kunne vi se fire egg som "hang" rundt på utsida. Er dette vanlig?

Jeg tar fremdeles p-piller og trodde at det skulle hindre eggløsning. Har jeg tatt feil her kanskje?

Glemte å spørre gynekologen. Var på vanlig tre-års-sjekk egentlig, og så tok vi ultralyden ekstra bare siden jeg fortalte om planene våre.

På den andre eggstokken fant han en vannsyste på ca 3 cm i diameter. Dette var normalt sa han og han trodde den ville forsvinne av seg selv. Likevel måtte jeg følge med på om jeg fikk smerter eller annet ubehag - det kunne være tegn på at systen vokste. Før vi begynner å prøve - måtte jeg også tilbake for å sjekke status på systen sa han. Den burde ikke være der om jeg ble gravid.

Noen som har erfaring med dette? Jeg synes det var litt ekkelt - og håper den forsvinner av seg selv snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274021-p-piller-eggl%C3%B8sning-vannsyste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...