Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jordmor.

Jeg er gravid med tvillinger og er i uke 16. Er midt oppe i en praktisk eksamen som krever mye øvelse. Har tillegg pollenallergi som gir dårlig nattesøvn,føler jeg har sjelden fri da jeg har en fast helgejobb i tillegg. Eksamenen er viktig for meg og samtidig gjøre det bra da jeg er ferdig med studiene i vår. Denne er den siste.

Spørsmålet er: Kan jeg få sykmelding fra helgejobben min p.g.a at jeg er sliten og lite opplagt? Høres litt dumt ut, men har jo fått beskjed om å ta det sånn passe med ro i tiden som kommer.

Vet at jeg automatisk blir sykmeldt i uke 20-22. Fått beskjed av lege. Føler meg vell litt flau å ringe legen min å spørre om ei sykmelding.

Dette ble langt og klumsette men håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27404-sliten-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes absolutt at du bør kontakte din lege for å få vurdert om en sykemelding er på sin plass. Jeg skjønner at du er voldsomt belastet for tiden, og situasjonen med studier som skal avsluttes, krever helt sikkert sitt. Når man bærer på tvillinger, er det uansett ansett som et risikosvangerskap. Selv om det er vanlig å bli sykemeldt fra ca. halvgått svangerskap, gjøres det selvfølgelig individuelle vurderinger. Hvis du kan få tatt deg inn litt i helgen før du er klar for innspurten av eksamen, er det sikkert bra for både deg og barna dine. Man er nødt til å vurdere mor og barn under ett i slike situasjoner. Lykke til med eksamen og fortsettelsen av svangerskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27404-sliten-jeg/#findComment-111855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...