g2526 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei, Først litt historie: WPW-syndrom, oppdaget første gang som 6 åring. Behandlet som 13 åring (ablasjon eller hva det heter?). Og har vært frisk og fin siden. Hjertesykdom i familien: morfar død av hjerteinnfarkt som 69 åring. Ellers ikke noe kjent. Er en gutt/mann på 25 år som de siste 8-9 mnd har slitt med angst. Angsten kom som panikkangst men gikk vel over til å bli generalisert angst. Angsten kom i etterkant av en hjernerystelse, Til å begynne med slet jeg med harde hjerteslag, ikke nødvendigvis hyppige, men kraftige dunk i brystet. Etter hvert (etter en mnds tid) fikk jeg ekstraslag, disse merker jeg veldig godt, de opptrer oftest akkurat i det jeg skal til å sovne. Ender med at jeg brå-våkner og ofte hiver etter pusten. Dette kan skje mange ganger før jeg endelig får sove, og er temmelig slitsomt til tider. Har hatt 3 dagers EKG og det ble påvist ekstrasyltoser og sinus arytmi. Denne arytmien var ikke uvanlig ble jeg forklart, og ufarlig. Men etter vedvarende plager ble det foretatt øsofaguspacing. Her konkluderte de med at hjertet var helt fint. Det har også blitt foretatt ultralydundersøkelser, også her fikk jeg beskjed om at hjertet var i fin form, og at grunnen til at det var urolig låg i hodet mitt. Hadde et litt for høyt blodtrykk, noe som er vanlig i min familie, og det kunne bli aktuelt med blodtrykksmedisiner om en del år. Etter alle disse undersøkelsene roet jeg meg ned noe, men symptomene med de kraftige ekstraslagene vedvarte, men jeg taklet dem bedre. Har vært inne i en periode med mye jobbing og stress. Merker at jeg takler stresset dårligere enn før. Har roet ned jobbingen en del nå. Men nå har jeg igjen fått mer angst. Hadde et angstanfall med prikking i hendene, følelse av å skulle besvime, mange kraftige ekstraslag, og det som utløste anfallet var en spennende fotballkamp(!) Har følt meg tung i kroppen og svimmel siden. Har innimellom en svak utstråling i venstre hånd, og den sovner ofte om natten. Uroer meg mye for om jeg skal få et hjerteinfarkt eller noe slikt. Lurer på om disse ekstraslagene svekker hjertet mitt. Ser at mange her inne har hatt mye av de samme symptomene som meg, men burde jeg være mer bekymret med tanke på at jeg har hatt WPW-syndrom Mitt spm er vel egentlig: Er jeg så godt utredet at jeg bør slappe av og komme meg videre i livet? Eller gir mitt tidligere WPW syndrom grunn til bekymring? Eller kan jeg legge dette bak meg. Må legge til at jeg er nesten alltid verst plaget når jeg er rolig; ligger i sengen, ser på tv etc. Går mye tur, og trener av og til (sykkling etc) og har aldri merket noe da. Er nok noe utrent og en 3-5 kg tyngre enn hva jeg burde være. Røyker ikke. Dette ble nok litt rotete, da jeg har mye tanker som svirrer rundt. Håper på svar, da alle tankene rundt dette sliter veldig på humøret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274065-hjerte-og-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Webmaster, Utv. Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vi beklager, men på grunn av en misforståelse har Dr. Søyland vært forhindret fra å svare på spørsmål i forumet uten at dette har vært kommunisert til dere brukere. Han vil dessuten være forhindret fra å svare en god stund framover. For at du ikke skal bli ventende på et svar som aldri kommer, annulerer vi dette spørsmålet. Selvsagt vil du heller ikke vil bli belastet for dette. Vi beklager sterkt denne svikten i vårt system, og håper at du på andre måter finner et svar på ditt spørsmål, for eksempel ved å kontakte din fastlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274065-hjerte-og-angst/#findComment-2222079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citygirl Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det høres ut som du er grundig utredet - og at dette neppe er "rester" av ditt WPW-syndrom. Den ekstra ledningsbanen er fjernet ved ablasjon, og dermed er du like frisk som andre. Synes du skal snakke grundig med fastlegen din om dette, ommulig kanskje henvises til en psykolog. Antar at du får behandling for ditt høye blodtrykk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274065-hjerte-og-angst/#findComment-2223534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.