cat65 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hei! Jeg er en gift mann på 47 år - har vært gift i 18 år og har to tenårings- barn. Jeg har nettopp fortalt min kone at jeg er bifil, noe hun tar vældig tungt. Jeg visste at jeg tente på gutter når jeg var i tennårene, men når jeg ble litt eldre og ble gift så har jeg ikke hatt slike tanker og følelser. Dei siste 10 årene har slike tanker og følelser dukket opp med ulike mellomrom uten at det har bydd på noen problemer. Nå i den senere tid har jeg tenkt ofte på dette og jeg har vært endel inne på chattesider på internet og chattet med ulike menn, men har klart å kontrollere meg og har ikke truffet noen ennå, men jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å kontrollere det. Derfor valgte jeg å fortelle dette til min kone nå. Så mitt spørsmår er : Er det andre i samme situasjon som klarer å leve med dette sammen med sin kone og hva kan jeg og min kone gjøre for at vi skal finne ut av det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EIIa Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Ikke at jeg har noe erfaring rundt dette, men det at du er bifil skal vel ikke bety at du på noen som helst måte har rett til å være utro og drive på med menn i tillegg til din kone? Du har jo valgt å leve med kona de, du har valgt ett menneske og "ei side". Du står kanskje overfor dobbelt opp med fristelser, men du bør etter mitt hode klare å kontrollere disse lystene. Kanskje bør du heller ikke oppsøke spenningen, slik du gjør når du chatter heller? Hadde det vært ok for deg andre veien? At kona de hadde kvinnelige elskerinner? Er det mer lov å utfolde seg i et forhold fordi man tenner på både kvinner og menn? Om du ikke klarer å styre deg, bør du bryte med kona de, og heller utforske ting etterpå. Tror ikke du kan forvente og at kona de skal godkjenne at du får utløp for dine lyster sammen med andre og ha henne i tillegg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2216839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg er veldig enig i det EIIa skriver. Bare fordi du tenner på begge kjønn gir det deg ikke mer rett til å være utro enn en person som bare tenner på det ene kjønnet. Du har valgt å leve med én person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2217331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cat65 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Ikke at jeg har noe erfaring rundt dette, men det at du er bifil skal vel ikke bety at du på noen som helst måte har rett til å være utro og drive på med menn i tillegg til din kone? Du har jo valgt å leve med kona de, du har valgt ett menneske og "ei side". Du står kanskje overfor dobbelt opp med fristelser, men du bør etter mitt hode klare å kontrollere disse lystene. Kanskje bør du heller ikke oppsøke spenningen, slik du gjør når du chatter heller? Hadde det vært ok for deg andre veien? At kona de hadde kvinnelige elskerinner? Er det mer lov å utfolde seg i et forhold fordi man tenner på både kvinner og menn? Om du ikke klarer å styre deg, bør du bryte med kona de, og heller utforske ting etterpå. Tror ikke du kan forvente og at kona de skal godkjenne at du får utløp for dine lyster sammen med andre og ha henne i tillegg... Takk for innlegget! Jeg er også enig med deg i at man har ikke rett til å være utro - enten det er med kvinner eller menn. Det var derfor jeg valgte å fortelle min kone om mine følelser, så får vi prøve å finne ut av det i fellesskap. Cat65 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2217414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bifil jente Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Kan hun tenke seg å ha trekant med deg og en annen mann? Jeg er også bifil, men jente. Det er veldig mye lettere for oss jenter å få med kjæresten på trekant, men det er jo verdt å prøve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2217629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei! Min erfaring er at jo lengre man har vært i et fast forhold, desto mer alvorlig er det å avslutte det. Jeg synes du er ærlig og klok som først går til din kone og forteller om din seksuelle frustrasjon, før du gjør noe bak hennes rygg. I liknende saker somo du skisserer dere står oppe i, har jeg foreslått flere samtaler om saken med en famileterapeut som 3.person. For her er det mange problemstillinger som må tas opp på bordet. Både du og din kone har hver deres fortvilelse og sorg, antar jeg. Og barna likeså. Kanhende dere trenger både å snakke i fellesskap og hver for dere. Åpenhet om saken er nr 1. Dernest tydelighet, forklar ditt budskap så åpent du klarer. Jo mer ærlig og rett frem dere klarer å snakke sammen i familien, jo lettere får dere det etterpå, enten løsningen blir slik eller slik. Ved et eventuelt brudd må dere fortsatt ha med hverandre å gjøre, i alle fall som foreldre. Familiekontorene rundt om i landet kan du kontakte direkte selv, de er gratis. Privatpraktiserende familieterapeuter kan du også ringe direkte til selv, men her må du betale. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2218071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
personifisert Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg tror ikke jeg forstår helt hva du mener..? Du mener at du vil utforske menn og sex med dem mens du er gift? Du har ingen rettigheter til å være utro bare fordi du er bifil da. Det blir jo akkurat det samme som at en hetero person som har vært gift i mange år begynner å bli litt "lei" sin partner og det samlivet og begynner å søke ut etter en ny partner. Det er jo det samme det du gjør, at det er en av det andre kjønnet enn partner har da ikke noe å si. Skjønner hun tok det svært tungt om du framla det på den måten at du vil og har behov for å ha sex med menn, det er jo utroskap og et enda større slag i ansiktet enn om du kom og sa du ville knulle andre damer. Det du vil ha kan ikke hun gi deg engang. Du må bare kjenne etter i deg selv om du elsker henne og vil leve sammen med henne, da må du bare riste av deg ønsket om noe nytt og spenning, akkurat som alle andre som har vært sammen i et langt liv. Bifil gir ingen sær rettighet og "lov" til å ha fler sexpartnere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2218369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tiawatsu Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Kan hun tenke seg å ha trekant med deg og en annen mann? Jeg er også bifil, men jente. Det er veldig mye lettere for oss jenter å få med kjæresten på trekant, men det er jo verdt å prøve? Lurer på om jeg hadde en bifil kjæreste, han fantaserte alltid om at en annen mann "tok meg" samtidig som han.., han var nærmest besatt av å gjennomføre dette. Kanskje du vet og forstår litt mer enn jeg? Han ville være 4 eller 3. Jeg følte dette fokuset ble slitsomt, og forholdet tok slutt, (men det var mange grunner til det). Men har aldri sluttet å lure på om han var bifil, og at det var grunnen til ønskene hans? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2218698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bifil jente Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Lurer på om jeg hadde en bifil kjæreste, han fantaserte alltid om at en annen mann "tok meg" samtidig som han.., han var nærmest besatt av å gjennomføre dette. Kanskje du vet og forstår litt mer enn jeg? Han ville være 4 eller 3. Jeg følte dette fokuset ble slitsomt, og forholdet tok slutt, (men det var mange grunner til det). Men har aldri sluttet å lure på om han var bifil, og at det var grunnen til ønskene hans? Om han var bifil ville han sansynligvis hatt et stort ønske om å ha sex med mannen, ikke bare se på at du ble tatt av en annen. Det finnes de som tenner på å se at andre har sex med kona/mannen sin, men de er ikke nødvendigvis bifile fordet. De syns vel gjerne kjæresten er så deilig at de vil dele han/henne med andre. Evt at kona/mannen er et "ludder" (høyt sexbehov) eller en "hingst" og dermed ønsker de å se partneren fråtse litt. Eller kanskje han hadde lyst å bli sett på av en annen mann mens han pulte på deg. Mye rart man tenner på innen sex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2219225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tiawatsu Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Om han var bifil ville han sansynligvis hatt et stort ønske om å ha sex med mannen, ikke bare se på at du ble tatt av en annen. Det finnes de som tenner på å se at andre har sex med kona/mannen sin, men de er ikke nødvendigvis bifile fordet. De syns vel gjerne kjæresten er så deilig at de vil dele han/henne med andre. Evt at kona/mannen er et "ludder" (høyt sexbehov) eller en "hingst" og dermed ønsker de å se partneren fråtse litt. Eller kanskje han hadde lyst å bli sett på av en annen mann mens han pulte på deg. Mye rart man tenner på innen sex. Takk for svar. Det han ville, var at jeg skulle være oppå ham, og at en annen mann (dette er pinlig!!) ..kom inn i meg analt. Da ville jo han føle den andre mannenes bevegelser inni meg,mens han hadde samleie med meg. Samtidig som jeg ville være et salgs ludder som de to kunne boltre seg med. Lurer på om dette er tegn på at han var litt bifil, og litt sånn makt-aktig. Et annet av hans ønsker gikk iallfall ut på enslags dominans. Drt er pinlig for meg bare å skrive om dette. Vi hadde nok et normalt sexliv i praksis, men han maste hver gang om disse andre greiene. Og var ikke kjærlig /øm /hengiven eller noe sånt. Det ble upersonlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2219897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest man velger sitt liv Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hei! Min erfaring er at jo lengre man har vært i et fast forhold, desto mer alvorlig er det å avslutte det. Jeg synes du er ærlig og klok som først går til din kone og forteller om din seksuelle frustrasjon, før du gjør noe bak hennes rygg. I liknende saker somo du skisserer dere står oppe i, har jeg foreslått flere samtaler om saken med en famileterapeut som 3.person. For her er det mange problemstillinger som må tas opp på bordet. Både du og din kone har hver deres fortvilelse og sorg, antar jeg. Og barna likeså. Kanhende dere trenger både å snakke i fellesskap og hver for dere. Åpenhet om saken er nr 1. Dernest tydelighet, forklar ditt budskap så åpent du klarer. Jo mer ærlig og rett frem dere klarer å snakke sammen i familien, jo lettere får dere det etterpå, enten løsningen blir slik eller slik. Ved et eventuelt brudd må dere fortsatt ha med hverandre å gjøre, i alle fall som foreldre. Familiekontorene rundt om i landet kan du kontakte direkte selv, de er gratis. Privatpraktiserende familieterapeuter kan du også ringe direkte til selv, men her må du betale. Jeg ville nå kanskje like gjerne valgt å ta kontakt med Rådgivingstjenesten for homofile (er også for bifile). Det er i Oslo. De har nok mye mer erfaring med denne problemstillingen enn familierådgivningeskontor vanligvis har. Hvis du er bifil aldri har levd ut den homofile siden av deg, er det naturlig at dette blir pirrende. Samtidig er det jo ikke slik at homofile (eller heterofile) forhold er noe mer harmoniske, i seg selv. Jeg mener, hvis man velger å bryte ut av et forhold for å gå inn i et annet, er det ikke sikkert man blir så mye lykkeligere på sikt, etter at den første lykkerusen har gitt seg. (Dette gjelder jo uansett legning). Ønsker deg lykke til med å finne ut av dette! Å være åpen og ærlig mot kona di underveis er modig og helt rett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2219932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bifil jente Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Takk for svar. Det han ville, var at jeg skulle være oppå ham, og at en annen mann (dette er pinlig!!) ..kom inn i meg analt. Da ville jo han føle den andre mannenes bevegelser inni meg,mens han hadde samleie med meg. Samtidig som jeg ville være et salgs ludder som de to kunne boltre seg med. Lurer på om dette er tegn på at han var litt bifil, og litt sånn makt-aktig. Et annet av hans ønsker gikk iallfall ut på enslags dominans. Drt er pinlig for meg bare å skrive om dette. Vi hadde nok et normalt sexliv i praksis, men han maste hver gang om disse andre greiene. Og var ikke kjærlig /øm /hengiven eller noe sånt. Det ble upersonlig. Han var nok bare mer eksperimentell enn du. Jeg fantaserer og praktiserer en del av det samme, men det har ingen ting med at jeg er bifil å gjøre. Dere var rett og slett bare på ulikt nivå sexuelt. Like greit at det ble slutt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2220146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tiawatsu Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Han var nok bare mer eksperimentell enn du. Jeg fantaserer og praktiserer en del av det samme, men det har ingen ting med at jeg er bifil å gjøre. Dere var rett og slett bare på ulikt nivå sexuelt. Like greit at det ble slutt. :-) Takk for dine synspunkter. Godt å få luftet dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274125-gift-bifil-mann/#findComment-2220348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.