KaYne Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg har i de siste to dagene hatt beskjeden utlod fra penis. Jeg opplever også stikkende smerter på undersiden av penis, spesielt ved urinering. Symptomene vil nok tilsi at det er klamydia som er problemet, men er det likevel mulig å utelukke klamydia eller gonoré ved slike plager? Jeg har jevnlig hatt ubeskyttet sex med min nye kjæreste i tre uker, men plagene kom ikke før nå nylig - altså midt i tredje uke etter påbegynt seksuell omgang. Jeg trodde inkubasjonstiden for klamydia er ca. 1 uke? Kjæresten min sier at hun er sykdomsfri fordi hun sjekket seg nylig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274224-kan-det-v%C3%A6re-noe-annet-enn-klamydiagonor%C3%A9/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg tror ikke at man kan med sikkerhet utelukke Chlamydia eller gonoré på grunnlag av historien alene. Sannsynlighet for gonoré er meget liten, vi finner det svært sjeldent i Norge nå om dagen. Når det gjelder Chlamydia er det kanskje mer komplisert. Poenget er at man kan ha infeksjon uten symptomer i lange tider, men av og til kan de blusse opp og gi symptomer. Det er ikke alltid lett å finne noen årsak til oppblussing. Det kan hende at du har hatt en asymptomatisk infeksjon, eller at kjæresten di hadde det. Men det kan også være andre mikroorganismer, i første rekke bakterier som forårsaker slike symptomer. Jeg ville anbefale at du får tatt en prøve og får det sendt til et mikrobiologisk laboratorium for bakterie og chlamydia-undersøkelse. Husk at om du skal behandles bør også kjæresten din behandles samtidig, selv om hun ikke har symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274224-kan-det-v%C3%A6re-noe-annet-enn-klamydiagonor%C3%A9/#findComment-2217495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.