Gå til innhold

hva kommer først?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest puss puss

Munnskyll for å løse opp dritten? Er ikke tannbørstens hensikt å fjerne dritten da?

Bruker tanntråd for dritten mellom tenna, tannbørste for resten, og til slutt munnskyllevann fra apoteket for å få et fiiiint fluorlag.

tannbørsten fjerner dritten mens munnskyll løser opp driten. det er en forskjell der.

bruker fluor tab etter tannpuss

Poenget med munnskyll er jo ikke å løse opp dritt. Det er det pussingen som gjør. Munnskyllingen skal legge igjen et fluorlag på rene tenner for å hjelpe å holde unna bakterier til neste tannpuss. Så først pussing, så munnskyll.

Fluor holder ikke unna bakterier, det hever pH'en i munnen så emaljen ikke så lett går i oppløsning og får hull :-)

Gjest puss puss

Poenget med munnskyll er jo ikke å løse opp dritt. Det er det pussingen som gjør. Munnskyllingen skal legge igjen et fluorlag på rene tenner for å hjelpe å holde unna bakterier til neste tannpuss. Så først pussing, så munnskyll.

ok. har fått det for meg at munnskyll kom først eg. har liksom alltid gjort det slik hehe. det er liksom blitt en vane. kanskje eg kan spandere to skyll da. en før og en etter hehe.. men er det det samme med den lille flasken som heter vademecum..(?)

skal den og etter?

ok. har fått det for meg at munnskyll kom først eg. har liksom alltid gjort det slik hehe. det er liksom blitt en vane. kanskje eg kan spandere to skyll da. en før og en etter hehe.. men er det det samme med den lille flasken som heter vademecum..(?)

skal den og etter?

Vademecum inneholder ikke fluor, så den virker ikke primært på tenner, men renser resten av munnen for bakterier. Bakteriene i munnen finnes primært på tunga. Hadde jeg brukt vademecum ville jeg tatt det etter tannpuss, med fluorskyll etterpå.

tannbørsten fjerner dritten mens munnskyll løser opp driten. det er en forskjell der.

bruker fluor tab etter tannpuss

Nei, jeg ser ikke forskjellen. For den dritten skal bort uansett. Dessuten mener jeg at fluorskyll ikke løser opp dritt, den beskytter tennene dine, og mener at den primært ikke har noe med renhold å gjøre.

Gjest lyspæra65

du pusser vel bare vekk munnskyllet da? og da har det ingen hensikt vel?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...