Gjest vie Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hei Jeg hadde noen viktige spørsmål. Jeg har operert nesen 2 ganger. Jeg følte meg ikke fornøyd 1 gangen og opererte den en gang til. Jeg er så og si fornøyd nå men legen hadde tatt litt for mye hud så det ser ut som om jeg nesten har en neseklype i nesen. Jeg har funnet en lege som skal sies å være spesialist i nesekirurgi og ansiktskirurgi og skal være kjent for å være flink i ansiktskirurgi. Han har sett på nesen min og sagt at han må fylle den med brusk og hud fra øret mitt fordi at jeg mangler ganske mye hud for å fylle den så den ser litt mer harmonisk ut pluss at tuppen på nesen min var litt for rund og framstående. Han sa at han måtte gjøre det i to omganger fordi at han ikke kunne gjøre alt på en gang. Jeg vil ikke gjøre det verre med to operasjoner til men nesen min ser ikke bra ut når du ser rett på meg. Jeg hemmes av dette og vil veldig gjerne gjøre noe med det og det dårlige resultatet syns ekstra godt på bilder. Jeg vil jo bare forstørre den litt og harmonisere den mer. Anbefaler du meg dette? Er det farlig og vil nesen bli ødelagt? Hvor mange neseoperasjoner er grensen til å ødelegge den? Han er spesialist i nesekirurgi og reklamerer mye for det.Jeg har også snakket med en annen kirurg i oslo som anbefalte meg legen. Hvordan kan jeg finne ut om han er dyktig? Burde jeg spørre min fast lege? Jeg skal til han igjen og lurer på om det er ting jeg burde spørre han om som du anbefaler meg. Jeg vil også gjøre kinnbeina med proteser i tillegg samtidig, kommer det ann på hvor høyt man tar det og hvor mye man tar slik at det ser bra ut fordi at jeg vil ikke se overgjort ut.? Jeg vil også ta en liten hakeprotese seinere for jeg har litt usymmetrisk hake i tillegg. Hva bør jeg passe på slik at jeg ikke ser overgjort ut fordi at jeg har sett mange mennesker som har gjort mye og ser supervakre ut. Jeg har allerede fått det mye mye bedre etter de første operasjonene med meg selv, men jeg vil ikke gjøre meg avhengig videre og tror ikke jeg vil det heller, jeg bare vet hva jeg vil. Dette er ting jeg har spart til i mange år som jeg har hatt lyst til lenge. Jeg vet at jeg vil få det bedre i livet og jeg vil bli like vakker utenpå som jeg er inni fordi jeg vet at jeg er en av de som virkelig fortjener det. En annen ting jeg lurer på er om du anbefaler å få gjort et rumpemplantat inngrep i norge.? Jeg vet at det er anerkjent i andre land som for eks. Brasil og Usa men er det gode nok leger til det inngrepet i norge.?Hva bør man se etter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274258-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Det er svært vanskelig å svare på om du bør operere nesen, særlig uten å ha sett den. Sikkert er det at det blir vanskeligere for hver operasjon. Du er allerede operert to ganger. Hvis legen sier det er lett, ville jeg vært litt på vakt. Videre kan jeg uten videre si deg at jeg synes det høres betenkelig ut at du er ute etter så mange forskjellige inngrep. Jeg tror generelt det ikke er så bra. Kanksje du ikke blir fornøyd med dem heller. Da kommer du inn i en ond sirkel. Jeg ville foreslå at du snakker med en erfaren plastikkirurg og får hans oppfatning. Såvidt jeg vet er er det ingen som har særlig erfaring med implantater i baken her i Norge. Operasjonen er beheftet med endel komplikasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274258-hjelp/#findComment-2221312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.