Gå til innhold

Molusker

Anbefalte innlegg

Gjest sisley

Jeg har to gutter på 6 og 8 år som begge to er hardt angrepet av molusker. De har mange på beina og noen få andre steder på kroppen. Moluskene har vært der i et år nå og ser ikke ut til å forsvinne. Jeg har vært hos lege og fått utstyr til å skjære dem vekk selv, men dette har vi ikke fått til. Det begynner lett å blø og vi får ikke bort alt. Noen av moluskene er blitt røde, "betente" og veldig stygge å se på (men ikke vonde).

Jeg vil gjerne ha svar på hva som må til for å bli kvitt dette. Har liten tro på at de vil forsvinne av seg selv.

Må jeg oppsøke hudlege (allmennlegen har lite kunnskap om dette)? Kan hun evt klare å skjære bort alle sammen?

Kan jeg bruke vanlig vortemiddel?

Hva skal jeg gjøre med de moluskene som ser stygge ut? Sårsalve?

Har lest et tips om å bruke krystallfiolett. Funker det? Finnes det andre midler som har effekt?

Håper på noen konkrete tips her. Nå er jeg bestemt på å bli kvitt styggedommen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274292-molusker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...