Gå til innhold

Rød nese

Anbefalte innlegg

Gjest Klovnenese

Hei! Jeg plages av at nesen min er veldig rød. Dette skyldes (tror jeg) at jeg i puberteten drev å klemte mye på den pga. kviser og urenheter. Jeg brukte også en kortisonsalve på nesen en stund, fordi legen trodde jeg hadde en eller annen form for eksem. Men jeg har i alle fall ikke noe eksem i dag. Noe av rødheten skyldes sprengte blodkar, jeg kan se det hvis jeg ser veldig nærme. Men det ser også ut som at noen områder er røde uten at det er noen sprengte blodkar der. Jeg er i dag 27 år og skjemmes veldig av det. Jeg går aldri ut uten å dekke de røde områdene med foundation e.l. Det påvirker hverdagen min en del, f.eks bader jeg så og si aldri offentlig av frykt for at sminken skal vaskes bort etc. Jeg vet at det er mulig å fjerne sprengte blodkar med laser, og jeg har veldig lenge tenkt på å gjøre det, prisen er det som stopper meg. Så hørte jeg om noen som hadde fått det fjernet gratis på sykehuset. Kan jeg få en henvisning til å få det fjernet dersom jeg går til fastlegen min, eller må slike ting gjøres privat? Et annet spørsmål er om laser også kan fjerne de røde områdene som tilsynelatende ikke skyldes sprengte blodkar? Takker for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274294-r%C3%B8d-nese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...