lillemor_89 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei! Jeg er ei jente på snart 18 år, som nettopp har fått høre av fastlegen min at jeg kanskje har PCO. Etter dette har jeg lest en del om denne disgnosen, men vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til alt. Antar at en del er lite pålitelig? Jeg har i grunnen vært overvektig så lenge jeg kan huske. Dette har medført uandelig mye lidelse for min del. Jeg har aldri vært fornøyd med meg selv. Uønsket hårvekst er noe jeg også har slitt VELDIG med. Alle disse hårene har kostet meg mange tårer. Jeg har kraftig hårvekst i ansiktet, rundt brystene, nedover magen, mellom lårene og nedover leggene. Jeg er 1,63 m høy og veier nesten 90 kilo. Hele livet mitt har bestått av å slanke meg, føler jeg. Har prøvd, i samråd med lege, en diett, men har hat liten/dårlig virkning. Jeg klarte å gå ned i underkant av 10 kilo, men hadde ikke sjans til å holde vekta. Ei dame jeg var til en gang, mente det var nor i veien med fordøyelsa mi. Kan det ha noe med insulinintoleranse? Jeg har mange ganger vært i kontakt med lege pga hodepine. Kan dette ha noe med PCO å gjøre. Likedan har jeg vært i kontakt med lege pga akne og kviser i ansiktet. Dette har også vært en lidelse for meg. Jeg håper jeg kan få litt informasjon om hva PCo egentlig er for noe. -Fortvilet- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274366-pco/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minniepus Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 hei,hvis du begynner med p-piller (har jeg lest på disse sidene) vil du få redusert den hårveksten din som pco kan gi,ellers så kan du søke på pco på disse sidene og der finner du masse masse info om folk som har det og hvordan de forholder seg til det.jeg har også fått konstatert pco, men har ikke denne hårveksten,men har cyster på eggstokkene som gir litt ubehag til daglig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274366-pco/#findComment-2219024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.