Gå til innhold

Smerter i korsryggen og i underlivet

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør jeg videre

Har de siste par ukene hatt vondt i korsryggen og i underlivet. Skulle hatt mensen for 14 dager siden også. Har aldri hatt lange sykluser, men nå er den 14 dager på overtid ut fra normal syklus 28 d (min er på ca 21-24 dager). Har tatt grav.test, den var negativ. tok i dag hos lege også(urinprøve). Legen ba meg om å spise ibux eller lignende og ferdig med det. Han tok infeksjonstest også, den var neg. Så nå sitter jeg her med smerter i underlivet og korsryggen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Det å spise smertestillende skjuler jo bare symptomene, men avslører jo ikke årsaken. Hva gjøre jeg nå? Synes det er flaut å gå tilbake til legen. Han synes jo tydelig at det ikke var noe. Er forøvrig 34 år og har ingen barn. Har tette eggledere og lurer på om jeg kanskje kan ha svangerskap utenfor livmoren. Er det mulig?Har også tenkt på om jeg kan ha en ekstra hormonforstyrrelse nå. Vet at jeg har lite av et hormon- tror det er progesteron. Spiller det noen rolle. Vi prøver ikke å bli gravide, men bruker ikke prevensjon- siden vi ikke trenger det...Synes det er ubehagelig å gå slik som dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274485-smerter-i-korsryggen-og-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lyspæra65

blodprøven skal oppdage slike svangerskap også, ihvertfall lest det mange steder, så den er trygg. Graviditetstester er ikke alltid positive før etter 2 uker etter sist samleie/samleie med sprukket kondom osv, så vent litt og ta en ny test om du er veldig usikker, uansett så skal det mindre stoffer i blodet enn i urinen før man får positiv test, altså burde du hatt positiv til nå.

du går ikke på p-piller/nettopp sluttet?

Mette Moen, Gynekolog

Min første tanke er også om det kan være graviditet utenfor livmoren. Dårlige eggledere (som kanskje ikke er absolutt helt tette) disponerer for slik graviditet. Når graviditetstesten er negativ, kan det bety at graviditeten er avdød men likevel kan gi smerter fordi det er blodansamling i egglederen. Med negativ test er det grunn til å tro at det kan gå i ro av seg selv i løpet av noen dager. Nå går det mot helg, og skulle du få økende smerter, bør du gå på legevakten for en sjekk. Ikke dra bort, men hold deg i nærheten av sted du kan få hjelp, om du har behov. Jeg tror ikke at ’akutt hormonforstyrrelse’ er en årsak, men fortsetter det med uregelmessig syklus, bør du få henvisning til gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Min første tanke er også om det kan være graviditet utenfor livmoren. Dårlige eggledere (som kanskje ikke er absolutt helt tette) disponerer for slik graviditet. Når graviditetstesten er negativ, kan det bety at graviditeten er avdød men likevel kan gi smerter fordi det er blodansamling i egglederen. Med negativ test er det grunn til å tro at det kan gå i ro av seg selv i løpet av noen dager. Nå går det mot helg, og skulle du få økende smerter, bør du gå på legevakten for en sjekk. Ikke dra bort, men hold deg i nærheten av sted du kan få hjelp, om du har behov. Jeg tror ikke at ’akutt hormonforstyrrelse’ er en årsak, men fortsetter det med uregelmessig syklus, bør du få henvisning til gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Takk for raskt svar! Smertene i ryggen/underlivet er der ennå. Skal holde meg hjemme i helgen i tilfelle det skulle forverre seg. Siden testen var negativ, håper jeg på det som du sa om at kanskje det har vært en grav i egglederen og at grav er avsluttet og at det bare er blodrester igjen som sprenger litt. Føler meg tryggere på en måte! Har bestemt meg for å ta kontakt med en annen lege og be om en g.u. dersom det ikke gir seg over helgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...