Gå til innhold

Cannabis og tett hals/nese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lyspæra65

det er jo pollenssesong nå, sikker på du ikke er tett fra før? eller er det bare rundt de dagene du røyker? prøv deg 1-2 uker uten og se om halsen løsner, kan jo like gjerne være en halsinfeksjon eller pollenplager som noe annet.

om du vil røyke eller ikke får være ditt problem, men da ser u jo hva det kommer av. Kan jo fortsatt innta hasj på andre måter, f eks i kaker o.l. som neppe er så irriterende for halsen som røyk.

det er jo pollenssesong nå, sikker på du ikke er tett fra før? eller er det bare rundt de dagene du røyker? prøv deg 1-2 uker uten og se om halsen løsner, kan jo like gjerne være en halsinfeksjon eller pollenplager som noe annet.

om du vil røyke eller ikke får være ditt problem, men da ser u jo hva det kommer av. Kan jo fortsatt innta hasj på andre måter, f eks i kaker o.l. som neppe er så irriterende for halsen som røyk.

takk for konstruktiv kritikk. vet du om overeksponering ovenfor cannabis kan føre til utvikling av pollen allergi?

Hva du bør gjøre? Kanskje slutte å røyke hasj?

til herrejemini:

spar meg hykleriet. cannabis er ikke farlig. desuten viser studier gjort ved berkley california at cannabis morvirker lungekreft. disse studiene er også støttet av harvard og MIT. cannabis er lovlig til en viss grad i de fleste europeiske land, og 8 stater i USA. er bare norge som ligger etter. forskining viser også at cannabis hjeøper mot hernesvulst, MS, grå stær og mye mer.

Gjest Herrejemini

til herrejemini:

spar meg hykleriet. cannabis er ikke farlig. desuten viser studier gjort ved berkley california at cannabis morvirker lungekreft. disse studiene er også støttet av harvard og MIT. cannabis er lovlig til en viss grad i de fleste europeiske land, og 8 stater i USA. er bare norge som ligger etter. forskining viser også at cannabis hjeøper mot hernesvulst, MS, grå stær og mye mer.

*knegg* Den eneste du lurer er vel deg selv.

Annonse

Gjest lyspæra65

*knegg* Den eneste du lurer er vel deg selv.

uansett så er det vel strengt tatt ikke ditt problem om han ødelegger livet sitt? så skjønner ikke hvorfor du vil omvende han?

Jeg har ikke hørt noe om at det kan utvikle seg til pollenallergi, men slik jeg har skjønt så røyker dere det med tobakk ofte? Ihvertfall så får dere jo røyk i lungene uansett, det er jo røyk fra alt som brenner. Og dette kan svekke luftveiene og gjøre deg mer mottakelig for irritasjoner som pollen.

uansett så er det vel strengt tatt ikke ditt problem om han ødelegger livet sitt? så skjønner ikke hvorfor du vil omvende han?

Jeg har ikke hørt noe om at det kan utvikle seg til pollenallergi, men slik jeg har skjønt så røyker dere det med tobakk ofte? Ihvertfall så får dere jo røyk i lungene uansett, det er jo røyk fra alt som brenner. Og dette kan svekke luftveiene og gjøre deg mer mottakelig for irritasjoner som pollen.

Det er vel strengt tatt et stort samfunnsmessigproblem at mennesker velger å dope seg...

Gjest lyspæra65

Det er vel strengt tatt et stort samfunnsmessigproblem at mennesker velger å dope seg...

bare de som ødelegger familien ved å få barna sendt i fosterhjem pga de ikke klarer å både dope seg og ta seg av seg selv og andre. De som tar en blås en gang i blant er ikke til fare for andre enn seg selv. Og da er det strengt tatt hans problem. Men har han barn osv dette går utover, så burde han la vær, men dette vet han vel best selv.

Gjest lyspæra65

bare de som ødelegger familien ved å få barna sendt i fosterhjem pga de ikke klarer å både dope seg og ta seg av seg selv og andre. De som tar en blås en gang i blant er ikke til fare for andre enn seg selv. Og da er det strengt tatt hans problem. Men har han barn osv dette går utover, så burde han la vær, men dette vet han vel best selv.

og de som fyller byer som oslo/drammen/haugesund/stavanger og driver gatelangs, er heller ikke høye på hasj/ihvertfall ikke bare det. De har betydelig verre stoffer i systemet.

Det er faktisk en del som sliter med psykose og annet dritt etter cannabisbruk...., ergo så sliter de, ikke bare med omsorgsevne generelt, men også evnen til å ta seg av seg selv....!

Å glorifisere dop er tragisk....og cannabis_ER_dop - tro aldri noe annet.

til herrejemini:

Cannabis er muligens ikke farlig (personlig tror jeg nå umulig det kan være sunt), men det fører i svært mange tilfeller til hardere stoffbruk, som helt klart er farlig.

Annonse

til herrejemini:

Så når amfetamin ble brukt mot forkjølelse og astma og funker greit så er selvsagt ikke det heller farlig. Sunneste du kan ta faktisk så slipper man å bli sykemeldt på grunn av en dum forkjølelse. Burde vært fullstendig legalisert spør du meg... Egentlig burde alle startet dagen med en liten dose amfetamin. Helt klart... Ingen tvil i min sjel...

Er du virkelig så lettlurt??

Det er jo et problem for andre den dagen han bestemmer seg for å slutte og etter noen uker går inn i en depresjon. Du verden så slitsomt å leve med både for den som er deprimert og de som er rundt. Og da vil jo selvsagt løsningen være å fortsette å dope seg og sløve hjernen mer og mer ned. Er jaggu glad jeg ikke hadde slike foreldre!

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Jeg skal unnlate å være moraliserende. Hva man bør si om canabis vet du sikkert svært så godt.

Det er fullt mulig å bli allergisk overfor canabis og for enkelte virker det spesielt som en kraftig irritant på slimhinnene. Enda en grunn til å kutte det ut. Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...