Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er vel litt på kanten når det gjelder valg av forum.(Men jeg fant ikke noe som egnet seg bedre).

Etter fødselen for 4 mnd siden har avføringen min endret seg. For det første kan det gå mange dager mellom hver gang, og for det andre er det veldig hardt. Har prøvd å drikke veldig mye, regner med at jeg forbruker en del også i forbindelse med amming. Synes også at avføringen er veldig stor (unnskyld uttrykket...)

Har jordmoren noen råd om hva jeg kan gjøre for å bedre denne situasjonen, da det er veldig smerterfullt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27458-avf%C3%B8ringsforandringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig at man får litt problemer med avføringen etter fødsel og midt i en ammiperiode. Først og fremst bør du sørge for å få i deg nok væske i.o.m. at barnet trekker så mye av ditt overskudd. Om du klarer 3 liter om dagen, vil det være bra for magen og hele organismen. Hjelper ikke dette på avføringen og konsistensen, kan du prøve med mat som du vet gir litt bløtere avføring, f.eks. tørkede aprikoser. Du kan også få tak i noe på apoteket som virker bløtgjørende, det er flytende men jeg husker ikke helt hva det heter.

Mange har også litt problemer med hemorroider etter fødsel, og da er det også en stor fordel om man kan holde avføringen bløt, så man ikke får enda større problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...