Gjest Snart prøvende doler Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Foreløpig velger jeg å bruke et midlertidig nick. Men nå har jeg begynt med folat, så om et par måneder går vi i gang med prøvingen. Har noen av dere garvede prøvere noen råd om hva jeg kan gjøre for ikke å bli redd for at jeg er steril, ikke tenke på annet og andre ting? Jeg gleder meg til å gå i gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274687-jeg-melder-meg-inn-i-klubben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
akicha Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det som hjalp for meg, var å bruke masse masse tid på DOL, barnimagen.com, kjøpe bladet GRAVID osv osv. Nå er jeg litt lei! Og det gjør at jeg ikke er så opphengt i det lenger. For graviditet og barn var det eneste jeg tenkte på i noen mnd..! Jeg har brukt folat ei god stund nå, og venter eggløsning i løpet av en ukes tid- og det er første prøvemnd...!!!! Når det plutselig er så nærme så er det så mange spørsmål som dukker opp ift det praktiske, kanskje passer det ikke så godt likevel? Jobb, oppussing, forholdet (kanskje vi bare skulle kose oss sammen oss to ei stund til?), økonomi osv osv. Men, det passer ALDRI perfekt- og egentlig så passer det jo ganske bra nå... I forhold til det med at du kan være steril... Hvorfor skulle du være det? De aller aller fleste er jo ikke det! Og hvis du ikke begynner å være godt oppi tredveårene, så skulle det vel ikke være noe som skulle tilsi at du er det? Prøv å tenke rasjonelt ift det og VELG å ikke ta sorgene på forskudd. VELG å ikke la frykten for å være steril påvirke deg. Hvis det viser seg at du er gravid i løpet av noen mnd nå, så har det vært mye bortkastede bekymringer- og da skal du begynne å bekymre deg for hvordan barnet har det...! Nei, sånn må vi IKKE tenke :-) Kanskje det hjelper å dele tanker, begeistring og bekymring her inne? Det er ikke så mye aktivitet her alltid, men jeg kikker hvertfall innom innimellom :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274687-jeg-melder-meg-inn-i-klubben/#findComment-2221480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart prøvende doler Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det som hjalp for meg, var å bruke masse masse tid på DOL, barnimagen.com, kjøpe bladet GRAVID osv osv. Nå er jeg litt lei! Og det gjør at jeg ikke er så opphengt i det lenger. For graviditet og barn var det eneste jeg tenkte på i noen mnd..! Jeg har brukt folat ei god stund nå, og venter eggløsning i løpet av en ukes tid- og det er første prøvemnd...!!!! Når det plutselig er så nærme så er det så mange spørsmål som dukker opp ift det praktiske, kanskje passer det ikke så godt likevel? Jobb, oppussing, forholdet (kanskje vi bare skulle kose oss sammen oss to ei stund til?), økonomi osv osv. Men, det passer ALDRI perfekt- og egentlig så passer det jo ganske bra nå... I forhold til det med at du kan være steril... Hvorfor skulle du være det? De aller aller fleste er jo ikke det! Og hvis du ikke begynner å være godt oppi tredveårene, så skulle det vel ikke være noe som skulle tilsi at du er det? Prøv å tenke rasjonelt ift det og VELG å ikke ta sorgene på forskudd. VELG å ikke la frykten for å være steril påvirke deg. Hvis det viser seg at du er gravid i løpet av noen mnd nå, så har det vært mye bortkastede bekymringer- og da skal du begynne å bekymre deg for hvordan barnet har det...! Nei, sånn må vi IKKE tenke :-) Kanskje det hjelper å dele tanker, begeistring og bekymring her inne? Det er ikke så mye aktivitet her alltid, men jeg kikker hvertfall innom innimellom :-) Tusen takk for tips! Jeg var gjennom perioden med å lese alt om graviditet og småbarn for noen måneder siden. Da vi bestemte oss for at tiden var inne for å starte prøvingen snart. Men jeg har en følelse av at perioden kommer igjen snart, og jeg begynner straks å drømme når jeg ser noen med en barnevogn. Jeg er selvfølgelig klar over at sannsynligheten for at jeg er steril er liten. Jeg er midt i tjueåra. Den kommer mest av at samboeren min er er redd for det samme, selv om det selvfølgelig sannsynligvis også er helt ubegrunnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274687-jeg-melder-meg-inn-i-klubben/#findComment-2221554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
simane Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Mitt tips er å ikke bli for opphengt i det å bli gravid. Ha sex når det passer dere og lev normalt mens du venter på å teste. Et friskt, befruktet egg tåler store påkjenninger så man trenger ikke å legge seg på sofaen hvis man tror man kan være gravid. Noen bruker en mnd på å bli gravid, andre nærmere et år uten at noe trenger å være galt av den grunn. Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274687-jeg-melder-meg-inn-i-klubben/#findComment-2224171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart prøvende doler Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Mitt tips er å ikke bli for opphengt i det å bli gravid. Ha sex når det passer dere og lev normalt mens du venter på å teste. Et friskt, befruktet egg tåler store påkjenninger så man trenger ikke å legge seg på sofaen hvis man tror man kan være gravid. Noen bruker en mnd på å bli gravid, andre nærmere et år uten at noe trenger å være galt av den grunn. Lykke til!!! Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274687-jeg-melder-meg-inn-i-klubben/#findComment-2225528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.