Gjest troika Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Heisann! Jeg er kommet i et lite dilemma som i det store sammenheng nok bare er en bagatell, men som jeg har fått litt hodebry med for tiden... Med dette ønsker jeg vel mest å prøve å få sortert tankene mine og kanskje også få tilbakemelding hvor grensene til andre med guttevenner er. Vel... jeg er sammen med verdens skjønneste gutt (den var vel ny??) og vi har et fantastiskt forhold. Mine barndomsvenner er stort sett gutter og disse har jeg fremdeles kontakt med - heldigvis! Tidligere har ikke dette vært et problem... da den uskrevne regelen over hva som er "lov" og "ikke lov" har vært ganske klar. Kontakten mellom meg og mine kompiser har stort sett vært telefonisk, men de har også besøkt meg, men da aldri en og en, liksom. Kjæresten min liker godt kompisene mine og aksepterer vennskapet jeg har til dem. Mailkontakt har jeg kun hatt med han eneste som har flyttet fra byen. Så er det en gutt i kameratflokken som gir meg hodebryet. Som dere sikkert forstår har det en gang vært noe mellom oss... eller: vi har aldri vært sammen, men vi har vært veldig på flørten og jeg har vært hodestups forelska i han over flere år. Hvor forelska han har vært i meg kan jeg ikke uttale meg om. Dette er selvfølgelig over nå... fra min side, hvertfall! Kjæresten min vet om vår "fortid", og grensene mot han har også vært mer begrenset. Han har f.eks aldri besøkt meg etter at jeg ble samboer - noe jeg synes er veldig greit egentlig... tror jeg... eller sier jeg nå at det må være noe igjen av gamle følelser siden det er en strengere grense med han...? Huff! Dette blir sikkert veldig rotete, men nå skal jeg prøve å forklare hva som har skjedd da jeg synes grensen er blitt tøyet litt! Vel... 16. mai var jeg alene hjemme og begynte å sende SMS med noen av vennene mine, blandt annet denne karen. Vi tastet en del før han spurte om jeg hadde mailadresse, noe jeg selvfølgelig har. Den fikk han! Siden da har vi mailet litt med hverandre. Her mener jeg at jeg kanskje gikk over grensen. En ting er å maile en kompis som har flyttet fra byen sånn et par gang i året... en annen ting er å maile en gammel flamme som fremdeles BOR i byen! Nå må det vel sies at jeg og han gamle flammen har mye til felles og har blandt annet en "svart hemmelighet" hver som vi har fortalt hverandre og ingen andre. Dette betyr at vi har mye å snakke om og begge er kanskje redd for at hvis vi to mister kontakten kan det være at vi etterhvert blir litt sløvere med "taushetsplikten" ang. de hemmelighetene. Også over til neste "brudd" på grensen! Etter at jeg hadde lagt meg om kvelden tikket det inn en SMS melding fra han. Denne inneholdt kompliment på kompliment. Hyggelig med komplimenter... men ikke når de gjør at jeg blir ille berørt. Jeg slettet (!) meldingen fra telefonen og sendte melding der jeg takket for komplimentet og forklarte at jeg ikke syntes slike meldinger passer seg. Da jeg skrev et utropstegn bak slettet er det fordi jeg lurer på om det var her jeg gikk over grensen igjen... Jeg slettet den og har ikke fortalt kjæresten min om den. Har aldri hatt ebhov for å sensurere noe som helst for han - men jeg føler at hvis jeg forteller han det, så vil han bli litt mer skeptisk til min gamle flamme og jeg vil miste kontakten med han. Også neste brudd: I mailen han hadde skrevet og som jeg fikk i dag inviterte han seg selv på besøk til meg en dag jeg er alene hjemme... Han vil snakke med meg under fire øyner, sa han. Dette går jo selvsagt ikke - men alikevel får jeg en klump i magen av dårlig samvittighet av denne "invitasjonen". Så... hva gjør jeg nå? Skal jeg fortelle samboern min om komplimentene og mailskringa...? Skal jeg fortsette å åpne mailboksen min i smug i tilfelle det er mail fra han der...? Eller skal jeg be min gamle flamme om å trekke seg tilbake...? Det siste blir jo litt teit - han har jo ikk prøvd seg på meg eller noe... Æsj - jeg blir gal! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rabbagast Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Jeg syns ikke du har gjordt noe spesielt galt enda ut i fra det du skriver, men det virker klart at han forsøker å innsmigre seg hos deg, så du bør nok være klarere i grensesettingen din. Hvorfor skulle du ikke kunne treffe han under fire øyne? Det må jo være en god mulighet til å fortelle han at du er i et seriøst forhold. SMS meldinger klarer ikke å formidle slike budskap like tydlig, med eller uten utropstegn til slutt. Om kjæresten din skulle se en mail fra kompisen din, så kan du jo forklare situasjonen, men ellers så syns jeg ikke det er noen grunn til å fortelle ham noen ting, dersom du tror det kan skape unødvendig bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/#findComment-111949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Hei! Uten å kjenne deg mer enn fra noen korte linjer her, synes jeg nok at du har lagt det til rette for rotet selv. Hvis du vil være åpen og ryddig mot din nåv. samboer, vil jeg råde deg til å kutte helt ut denne kameraten. Du vet ikke hva han håper på, og dermed kan du sitte fortere i saksa enn du aner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/#findComment-112006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest troika Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Hei! Uten å kjenne deg mer enn fra noen korte linjer her, synes jeg nok at du har lagt det til rette for rotet selv. Hvis du vil være åpen og ryddig mot din nåv. samboer, vil jeg råde deg til å kutte helt ut denne kameraten. Du vet ikke hva han håper på, og dermed kan du sitte fortere i saksa enn du aner. Jøss... Mulig du har rett!! Men å kutte ut et flere år gammelt vennskap pga noen SMS og mail og fordi det HAR VÆRT følelser inneblandet synes jeg er litt vel drastiskt. Svaret ditt fikk meg til å tenke at noe må gjøres for at dette ikke utvikler seg helt feil - selv om jeg ikke vil gå så drastiskt til verks som du foreslår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/#findComment-112015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Jøss... Mulig du har rett!! Men å kutte ut et flere år gammelt vennskap pga noen SMS og mail og fordi det HAR VÆRT følelser inneblandet synes jeg er litt vel drastiskt. Svaret ditt fikk meg til å tenke at noe må gjøres for at dette ikke utvikler seg helt feil - selv om jeg ikke vil gå så drastiskt til verks som du foreslår. Enig med Solveig. Og uansett må du alltid være åpen mot kjæresten din. Det er mitt beste råd. Ikke driv på med ting i det skjulte. Snakk med han. Kommunikasjon er alfa og omega! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/#findComment-112029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Synes det virker som om du prøver å bagatellisere det som skjer mellom deg og eks-flammen. "Det er jo bare noen SMS og mailer", sier du. Du vet selv at det er mer enn det. Hvis ikke hadde du ikke skrevet innlegget. At du har et veldig godt forhold til kjæresten din er supert. Likevel kvier du deg for å fortelle ham om dette. Det beviser jo bare at du innerst inne vet at det du/dere driver med er galt. Hvordan hadde forresten du likt at din kjæreste hadde "hemmelig kontakt" med en eks-flamme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/#findComment-112030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Jøss... Mulig du har rett!! Men å kutte ut et flere år gammelt vennskap pga noen SMS og mail og fordi det HAR VÆRT følelser inneblandet synes jeg er litt vel drastiskt. Svaret ditt fikk meg til å tenke at noe må gjøres for at dette ikke utvikler seg helt feil - selv om jeg ikke vil gå så drastiskt til verks som du foreslår. Hei igjen! Fint med tilbakemeldingen fra deg. Det styrker meg i oppfatningen om at det kan være nyttig å se forhold utenfra, og via andre øyne. Vi trenger hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/#findComment-112042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernullet Skrevet 28. august 2001 Del Skrevet 28. august 2001 Jeg syns ikke du har gjordt noe spesielt galt enda ut i fra det du skriver, men det virker klart at han forsøker å innsmigre seg hos deg, så du bør nok være klarere i grensesettingen din. Hvorfor skulle du ikke kunne treffe han under fire øyne? Det må jo være en god mulighet til å fortelle han at du er i et seriøst forhold. SMS meldinger klarer ikke å formidle slike budskap like tydlig, med eller uten utropstegn til slutt. Om kjæresten din skulle se en mail fra kompisen din, så kan du jo forklare situasjonen, men ellers så syns jeg ikke det er noen grunn til å fortelle ham noen ting, dersom du tror det kan skape unødvendig bekymring. Jeg syntes ikke du skal ta ta kontakt med denne personen fordi du har gamle følelser som lett kan vekkes i live. Da må du være ærlig ovenfor seg selv og den nåværende samboeren om hun egentlig elsker han, eller om du føler det er noe mer som venter på deg hos denne andre vennen. Det er ingen tvil om at han har endret sitt syn på deg og ønsker kanskje å se om han har andre følelser for deg (siden han vet hvor forelsket du var i han). Dess mer kontakt du har med han, dess mer vil du tenke på han, dess mer vil du lure på om det er andre følelser. Du bør kutte kontakten totalt slik at han skjønner at du han ikke bør rote med følelsene dine nå som du er i et godt samboerskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27469-guttevenner-og-grenser/#findComment-131823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.