Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg mistet vår lille spire i går. Er helt utkjørt, trist og langt nede...

Gynekologen sa vi kunne prøve igjen når vi kjente oss psykisk klare for det, og når jeg har sluttet å blø kan vi begynne å teste etter EL....

Vi vil så gjerne prøve på et nytt lite nurk....Er det noen her som har hatt en spontanabort og blitt gravid igjen nokså raskt, eller pleier det ta tid?

Sorgtung hilsen fra

Fortsetter under...

Gjest gravitasjon

Jeg ble gravid på første forsøk etter SA, og både legen og jordmor sa det var ganske vanlig å bli raskt gravid igjen.

Lykke til, og husk at SA er noe som skjer veldig ofte, og det går bra for de aller aller fleste neste gang!

Gjest klem til deg :)

Hei Hope,

Stor trøsteklem fra meg, først og fremst :) vet hvordan du har det nå. Jeg har også opplevd SA da jeg var gravid for første gang, oktober i fjor. 7 uker på vei, helt uforventet og uten noen symptomer på at noe var galt.

De fleste som har mistet ønsker å bli gravide så snart som mulig, og jeg husker selv perioden etter SA , da var det virkelig vanskelig å gå og se på andre gravide ( hadde to høygravide kollegaer på jobben), jeg var egentlig psykisk klar for å bli gravid med en gang. En ond erfaring rikere og litt klokkere, for da viste jeg hva jeg kunne forvente neste gang. Men sånn fysisk sett så mange anbefaler å vente en mens , slik at man vet at systemet er i gang igjen. Det betyr ikke at det er på noen måte farlig å bli gravid rett etter SA, men litt greit å vite at alt er som skal før man begynner å prøve igjen.

For meg tok det 2 sykluser å bli gravid igjen, da virket det som evighet, men nå når jeg ser på det fra tidsperspektiv, ser selv at det var veldig fort. Det finnes jo mange som prøver i ett år før de lykkes, og dette uten at noe er galt.

I dag er jeg 18 uker på vei, det tok sin tid før jeg begynte å føle meg tryggere og kunne tillate meg å glede meg eller begynne å planlegge noe som helst. Tror at mange av oss som har opplevd SA kan si at hvis man har mistet en gang , føler man seg egentlig aldri helt trygg igjen. Men tiden går, og for de alle fleste går bra med neste svangerskap. Det er å lære seg å leve med denne frykten , som etter hvert blir mindre og mindre, og håpe på det beste.

Håper at du kommer deg snart og blir lykkelig mamma om ikke så lenge. Lykke til :)

Da jeg hadde en SA for tre år siden ble jeg anbefalt å gå gjennom en syklus før vi prøvde på nytt. Fikk beskjed om at dette var for at livmora virkelig skulle få rensket seg. Neste runde etter det igjen ble jeg gravid igjen. Så nå er tulla nesten 2 år, og det er på tide å begynne å prøve på nytt :-) Du skal se det går mye bedre nå da du prøver igjen, men det er vondt å oppleve en SA. Lykke til.

Så trist å høre! Jeg har ikke selv hatt SA, men jeg har da lest om flere her på dol som har blitt gravide raskt etter SA. Lykke til!

Tusen takk for alle svar, jenter. Nå sitter jeg med tårer i øynene, og har litt mer håp i meg.. :) Takk for at dere ga meg det håpet!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...