Gå til innhold

Nervebetennelse i røttene.

Anbefalte innlegg

Min mann hadde for noen uker siden kjempevondt i tenenne.Det endte med at han gikk til tannlegen til slutt som fant ut at han hadde betennelse i nervene i røttene.Han boret da opp hele tanna og skrapte vekk disse nervene etter hva jeg forsto.(Må nevne at han hadde 4 røtter mot 2 som er det vanligste)Etter at dette var gjort hadde han veldig vondt i 4-5 dager før det gav seg.Han skulle komme tilbake i juni og gjøre det samme med tanna på siden.Nå har han imidlertid fått litt sånn rart vondt igjen men ikke det samme som sist.Når han trykker utenpå kjeven(helt nede,der hvor ansiktet liksom slutter)så kjenner han det som om tennene blir helt kalde og rare.Han sier at det gjør ikke akkurat vondt,men er veldig ubehagelig.Men han sier også at det ikke er sånn vanlig ising i tennene.Dette er annerledes.Bør han ringe å få time før juni?Har dette sammenheng med denne betennelsen?Veldig takknemlig for svar,for jeg er litt bekymret på hans vegne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27472-nervebetennelse-i-r%C3%B8ttene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Smerter etter slik rotfyllingsbehandling er ganske vanlig. Det skal fjernes nervevev i rokanalene og det kan gi ettersmerter. Av og til kan det også oppstå betennelse i forbindelse med behandlingen.

Selvfølgelig skal det oppsøkes tannlege dersom man har slike symptomer og lider under dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...