Gå til innhold

Hvorfor så vondt å se ham lykkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest eksdama

Kjørte forbi huset til eksen i går. Det ble slutt mellom oss for 2 mndr siden, men i forrige uke ringte han og ga uttrykk for sine følelser. Han er enda svak for meg og savner meg.

Så kjørte jeg altså forbi huset hans i går, fordi jeg var i det området. Ser en haug av folk i hagen hans, de griller og koser seg - og hva skjer med meg?

Kjenner en blanding av sinne, sårethet og frustrasjon.

Jeg så jo med egne øyne at der hadde han det sikkert koselig, også reagerer jeg med å syns det er vondt?

Hvorfor?

Har tenkt så mye på dette i dag - og opplever at det "plager" meg. For jeg forstår jo ikke hvorfor jeg reagerer på dette?

Han sa til meg da det ble slutt at "Hvis jeg ser deg på kino eller andre steder med vennegjengen din, eller med andre menn, da vet jeg det vil stikke i meg og gjøre vondt". Kanskje er det den opplevelsen han beskrev som jeg opplevde i går?

Noen som skjønner dette? Og hvordan forholde meg hvis sånne situasjoner oppstår igjen?

Fortsetter under...

Det er ganske enkelt sjalusi og det faktum at man selvfølgelig håper at x'en har det litt vondt han og. Jeg tror alle mennesker reagerer slik, og jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre i slike situasjoner. Bare unngå dem.

Selv om x'en tilsynelatende så blid og fornøyd ut akkurat der og da, så har du jo klare tegn på at han er trist og savner deg og!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Relasjoner er ikke teknikk.

Når et kjæresteforhold er over, er det så mange som skulle ønske at en bryter kunne skrus av, og mørklegge det som var og utslette følelsene. Sånn er det ikke med emosjoner. De lever sitt eget liv til det ikke er futt igjen i dem.

Et nært og intimt forhold til et annet menneske kan sitte igjen i kroppen lenge etter at det formelt er over.

Det avhenger av hvor godt forberedt og ønsket bruddet er.

Følelser, som f.eks. misunnelse, sinne og frustrasjon, vil komme sterkere frem når du blir minnet på x-en. Som f.eks. når du passerte hagen hans og grillselskapet. Du unnet han ikke gleden, siden du selv ikke hadde den.

Samlivsbrudd kan minne om sorg, med opplevelser av å miste. Noe som har vært intimt og vart lenge,på godt og vondt, er over.

Slike følelser vil blekne med tiden. Men du kan hjelpe til selv. Hvis du greier å bearbeide dem, ved å minne deg om hvorfor det ble slutt og forsøke å akseptere det, vil du også etter hvert kunne unne din x lykke videre i hans liv. Uten at det stikker deg av misunnelse og sinne.

Hei! :o)

Kjenner igjen den følelsen, og det kan vel kalles sjalusi. -Viten om at du ikke lenger er en del av hans glede, at han kan ha det like bra uten deg.

Å vite at man er den eneste ene er noe helt spesielt. Men så blir det slutt, og man ser at ex`en plutselig kan ha det like godt med en annen.

Å være glad på en ex`es vegne er vanskelig! -Jeg sier ikke at det _burde_ eller _må_ være sånn, jeg bare vet at jeg har opplevd det selv, og de fleste av mine venner har opplevd det.

Hva man kan gjøre med det er et enda vanskeligere spørsmål.. jeg har ingen aning, men med tida blekner jo det meste.. Selv om det ikke er noen trøst i det nå.

Uansett ønsker jeg deg lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...