Gjest spiraaaa Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg skreiv et innlegg her for en tid tilbake. Skal oppsumere. Jeg har i snart et halvt år gått å kjent på en hevelse i munnen. Rettere sagt oppe i ganen. Hele høyre side oppe er hovent. Går hele tiden å kjenner med tunga og fingeren på dette. Det er liksom ikke en kul, men hele den ene siden oppe er hoven. Var til tannlegen i oktober i fjord, hun såg ingenting. Var til fastlegen min for et par månder siden, hun såg heller ingenting. Men hun var stresset, og tok seg ikke tid til å undersøke grundig. Jeg har nå gått med press følelse i nese regionen. Kommer og går sånn trykk følelse. Har fått maset meg til en time hos øre nese hals lege, men den er ikke før i slutten av mai Jeg har fryktelig angst for at dette kan være kreft. Siden jeg får sånn press/trykk følelse i nesen av og til. Kan det være en svulst som ligger å presser på nesa i ganen ?? Jeg er så ubeskrivelig redd Får ikke sove eller spise. Jeg er 23 år og røyker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274737-hjelp-hevelse-i-ganen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er ganske normalt at ganen/gommen er litt usymmetrisk i fasong. I og med at hverken fastlege eller tannlege har sett noe galt, kan du nok ta det med ro. Dersom det hadde vært kreft forbundet med røyking/nikoton, ville selve slimhinnen blitt endret, og plagen hadde sannsynligvis vært langsomt økende. Kanskje du alltid har hatt en slik hevelse? Kanskje du klemmer/kjenner så mye på den at det i seg selv øker problemet? Det er svært mange årsaker til tett nese; prøv allergi-medisiner og saltvannskyll. Gå en runde med deg selv og finn ut hvorfor du tenker "worst case". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274737-hjelp-hevelse-i-ganen/#findComment-2221669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.