Gå til innhold

Hjelp, hevelse i ganen :(

Anbefalte innlegg

Gjest spiraaaa

Jeg skreiv et innlegg her for en tid tilbake. Skal oppsumere. Jeg har i snart et halvt år gått å kjent på en hevelse i munnen. Rettere sagt oppe i ganen. Hele høyre side oppe er hovent. Går hele tiden å kjenner med tunga og fingeren på dette. Det er liksom ikke en kul, men hele den ene siden oppe er hoven. Var til tannlegen i oktober i fjord, hun såg ingenting. Var til fastlegen min for et par månder siden, hun såg heller ingenting. Men hun var stresset, og tok seg ikke tid til å undersøke grundig. Jeg har nå gått med press følelse i nese regionen. Kommer og går sånn trykk følelse. Har fått maset meg til en time hos øre nese hals lege, men den er ikke før i slutten av mai :( Jeg har fryktelig angst for at dette kan være kreft. Siden jeg får sånn press/trykk følelse i nesen av og til. Kan det være en svulst som ligger å presser på nesa i ganen ?? Jeg er så ubeskrivelig redd :( Får ikke sove eller spise. Jeg er 23 år og røyker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274737-hjelp-hevelse-i-ganen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er ganske normalt at ganen/gommen er litt usymmetrisk i fasong. I og med at hverken fastlege eller tannlege har sett noe galt, kan du nok ta det med ro. Dersom det hadde vært kreft forbundet med røyking/nikoton, ville selve slimhinnen blitt endret, og plagen hadde sannsynligvis vært langsomt økende. Kanskje du alltid har hatt en slik hevelse? Kanskje du klemmer/kjenner så mye på den at det i seg selv øker problemet? Det er svært mange årsaker til tett nese; prøv allergi-medisiner og saltvannskyll. Gå en runde med deg selv og finn ut hvorfor du tenker "worst case".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...