Gjest Snoke Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg er en kvinne på snart 50 år som det siste året har hatt konstante hode- og ansiktssmerter. Smertene oppstod ganske plutselig og etter at jeg hadde vært sykmeldt noen måneder pga høyt blodtrykk og hjerteurytme (stressymptomer). Har alltid vært en frisk og fysisk aktiv person, og har aldri vært plaget av hodepine tidligere. Jeg har vært til ”alle” slags undersøkelser, bl.a. tatt CT og MR av hode/nakke/kjeve/bihuler, tatt spinalpunksjon, EEG, målt trykket i hodet etc. samt tatt ”alle” typer blodprøver uten at noen har kunnet fortelle meg hva som er årsaken til smertene. Røntgen hos tannlege har heller ikke avslørt noe unormalt. Jeg har forsøkt psykomotorisk fysioterapeut, kiropraktor, osteopat, kraniosakral terapi, psykolog og noe akupunktur uten at dette har hjulpet. I den siste tiden har ansiktssmertene blitt sterkere og hodesmertene har avtatt noe. Smertene tiltar utover dagen, ansiktssmertene er verst når jeg ligger og hodesmertene verst når jeg sitter. Ansiktssmertene er jevnt fordelt på begge sider og sitter ”bak” nesen, i ganen, i tenner og kjeve. Føler ofte at nesa og overkjeven sitter som i ei skruestikke. Hodesmertene er slik at jeg føler et voldsomt press oppe på hodet. Har hittil ikke fått medisiner som holder smertene i sjakk. Er det noen som har erfart eller har hørt om noe lignende? Takknemlig for svar og forslag til hva dette kan være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274778-kroniske-hode-og-ansiktssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sleeper Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei jeg er en dame på 37 som har hatt de samme symtomene som du beskriver i ni mnd. Jeg har også vært hos flere spsialister som ikke finner noen forklaring på smertene. Jeg var hos en osteopat i Bergen som hadde hatt flere pasienter med samme problem. Han var ikke i tvil om at jeg har MATINTOLERANSE. Jeg har nå kuttet ut flere produkter som feks melk, sukker m.mer, og hodepinen er etter en uke litt lettere. Jeg skal til biopat og ta en test på hva jeg har intoleranse mot. Hvis du leser om matintoleranse her på nettet, finner du symtomene du beskrier. Jeg har også andre symtomer som jeg nå forstår er pga intoleransen. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274778-kroniske-hode-og-ansiktssmerter/#findComment-2260825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.