Gå til innhold

Blod i avføring (ikke for fintfølende)

Anbefalte innlegg

Gjest antonias

Leses på egen risiko ;)

Jeg har vært plaget av svært løs avføring i et døgn eller så, uten nevneverdige smerter, og heller ikke svært hyppig på toalettet (kanskje 6-7 ganger i går). I morges, da jeg var på badet, kjente jeg at jeg hadde litt luft i magen, og fikk det ut på "vanlig" måte. Da merker jeg at det faktisk kommer litt avføring, og jeg løper bort på do. Noe sånt har aldri skjedd før, at jeg ikke har hatt kontroll. Da jeg tørker meg, ser jeg at det er en del rødaktig slim på papiret, det er alt.

Som sagt var jeg ikke så mye på toalettet i går at det kan være at jeg var sår. Er det noen som tror de vet hva dette kan være? Det er klart jeg blir jo litt bekymret :(

Om jeg ender opp med å dra til legen, så vil vel han ha en avføringsprøve, så da kan jeg like godt ta den med med en gang. Hva oppbevarer jeg den i?

Håper noen har forslag eller svar til meg :/

Fortsetter under...

Gjest Tacomix

Du må gå til legen. Det har min lege sagt, at jeg må komme til legen med engang jeg finner blod i avføringen. Hadde nemlig en sykdom i høst som var. Jeg tror også at du må ta en avføringsprøve, ja. Jeg fikk et lite rør som jeg skulle ta den i. Så måtte jeg putte den i en slik beskyttelse rør. Utrolig dårlig forklart, men du får slike hos legen.

Å på den prøver, må du uten på røre skrivet nanet ditt og personnummer.

Gjest antonias

Du må gå til legen. Det har min lege sagt, at jeg må komme til legen med engang jeg finner blod i avføringen. Hadde nemlig en sykdom i høst som var. Jeg tror også at du må ta en avføringsprøve, ja. Jeg fikk et lite rør som jeg skulle ta den i. Så måtte jeg putte den i en slik beskyttelse rør. Utrolig dårlig forklart, men du får slike hos legen.

Å på den prøver, må du uten på røre skrivet nanet ditt og personnummer.

Jeg hadde håpet jeg kunne tatt med avføringsprøve ved første legebesøket, så slipper jeg å tråkke ned dørene der flere ganger..Jeg får ikke kjøpt noe sånt på apoteket, da?

Gjest Tacomix

Jeg hadde håpet jeg kunne tatt med avføringsprøve ved første legebesøket, så slipper jeg å tråkke ned dørene der flere ganger..Jeg får ikke kjøpt noe sånt på apoteket, da?

Jeg vet ikke om du får kjøpt slike på apoteket, men det burde jo være mulig egentlig. For man kan jo kjøpe slike til urin, men jeg har ikke sett slike til avføringsprøve der. Men de burde jo ha slike også. Men ikke føl at du tråkker ned legekontoret. Du får da en time hos legen og du kan bare levere den prøven i resepsjonen hos legen igjen. Tar bare 2 min å levere prøven.

Gjest antonias

Jeg vet ikke om du får kjøpt slike på apoteket, men det burde jo være mulig egentlig. For man kan jo kjøpe slike til urin, men jeg har ikke sett slike til avføringsprøve der. Men de burde jo ha slike også. Men ikke føl at du tråkker ned legekontoret. Du får da en time hos legen og du kan bare levere den prøven i resepsjonen hos legen igjen. Tar bare 2 min å levere prøven.

Joda, men jeg tenker litt tidsbesparende for meg selv også, da...Men jeg må vel bare gjøre det jeg må. Jeg har ingen mulighet til å dra til legen i dag, så jeg får ringe i morgen tidlig. Takk for at du svarte meg!

Gjest Tacomix

Joda, men jeg tenker litt tidsbesparende for meg selv også, da...Men jeg må vel bare gjøre det jeg må. Jeg har ingen mulighet til å dra til legen i dag, så jeg får ringe i morgen tidlig. Takk for at du svarte meg!

Ja, det er litt tidsbesparende, men du må nok gjøre det legen sier. Men om du hadde fått tak i det på apoteket så hadde jo det egentlig bare det vært bra tror jeg. At du er litt føre var. Så du får ha lykke til hos legen:) Det er bare hyggelig å prøve å hjelpe:o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...