Gå til innhold

DILEMMA! Tror hun har løyet, spørre eller glemme

Anbefalte innlegg

Gjest tjohei223

Jeg, mann23, og dama har vært sammen i 4 mnd nå, og skal flytte sammen snart. Men det er en ting som gnager litt. For et par mnd siden snakket vi om tidligere sex-partnere (sikkert ikke lurt, men det ble gjort!). Da fortalte hun at sin siste var da hun jobbet utenlands for et halvår siden (halvt år før vi møttes). Greit nok det, men da jeg snakket med en kompis i fylla for litt siden, fikk jeg høre følgende: Han kjenner henne, og ringte henne 4. juledag litt utpå natta for å høre om nachspiel, da var det bare en mann som tok telefonen hennes! Dette var ETTER at jeg hadde møtt henne, men vi var ikke offisielt sammen enda. Dette hadde heller forsåvidt ikke vært SÅ ille om hun bare hadde fortalt det, vi var jo ikke sammen enda, men hvis det da er sånn at hun hadde med seg en hjem da, like før vi ble sammen, vil det si at hun har løyet til meg! Hvordan skal jeg kunne stole på henne senere da?

Så kommer spørsmålet: Bør jeg spørre henne om hun virkelig hadde med seg besøk hjem, eller bør jeg bare prøve å glemme det? (Noe jeg tror blir vanskelig!)

Fortsetter under...

Gjest snusk og snok

Jeg synes absolutt ikke du skal snakke med henne om dette. For det første synes jeg ikke det er alvorlig løgn hvis man velger å fortelle en "begrenset utgave" av fortiden sin. Hva som skjedde før dere ble sammen, er ikke noe dere har krav på å vite alt om. At man kan få et visst inntrykk er greit, det er forskjell på å ha hatt 50 partnere og det å være jomfru. Om hun har hatt med en fyr hjem, kan jo innebære alt fra at han fikk en kopp kaffe og sov på sofaen, til at de kysset og bare sov sammen, til at det faktisk hadde sex osv.

Jeg hadde fått "angst" av å få vite at en kjæreste hadde slike diskusjoner om meg med kamerater, det er hennes privatliv og han hadde ingen grunn til å fortelle deg hvem som tok telefonen hos henne når hun var singel, og du burde ikke hatt slik samtale med ham. Litt av noen venner hun har.

Jeg synes absolutt ikke du skal snakke med henne om dette. For det første synes jeg ikke det er alvorlig løgn hvis man velger å fortelle en "begrenset utgave" av fortiden sin. Hva som skjedde før dere ble sammen, er ikke noe dere har krav på å vite alt om. At man kan få et visst inntrykk er greit, det er forskjell på å ha hatt 50 partnere og det å være jomfru. Om hun har hatt med en fyr hjem, kan jo innebære alt fra at han fikk en kopp kaffe og sov på sofaen, til at de kysset og bare sov sammen, til at det faktisk hadde sex osv.

Jeg hadde fått "angst" av å få vite at en kjæreste hadde slike diskusjoner om meg med kamerater, det er hennes privatliv og han hadde ingen grunn til å fortelle deg hvem som tok telefonen hos henne når hun var singel, og du burde ikke hatt slik samtale med ham. Litt av noen venner hun har.

Der ligger problemet. Hvis hun HAR løyet, synes jeg det er en litt for alvorlig løyn. Det er forskjell på å "pynte på", og lyve. Jag klarer ikke stole på henne hvis hun har løyet om dette!

Der ligger problemet. Hvis hun HAR løyet, synes jeg det er en litt for alvorlig løyn. Det er forskjell på å "pynte på", og lyve. Jag klarer ikke stole på henne hvis hun har løyet om dette!

Ble feil signatur, men det er meg tjohei 223:p

Gjest tante ragna

Du får vurdere om det er verdt å risikere forholdet for noe som skjedde FØR dere ble sammen. Så lenge hun har sitt på det tørre etter dere ble sammen har da dette ingenting å si. Og som andre sier; det er ikke sikkert at det var en sexpartner som tok telefonen. (Jeg hadde ikke svart på telefonen til en tilfeldig sexpartner.)

Annonse

Gjest glem det nå

i tillegg til det som er sagt nedenfor her (du har ikke krav på detaljkunnskap om hennes liv før hun traff deg), så er vel sjansene for at han som tok telefonen ikke var en sexpartner større enn at han var det. Jeg ville ikke tatt telefonen hos en ons., men hvis jeg var en som var på besøk, fetter som overnattet etter et familieselskap, lånte leiligheten hennes i julen osv, så ville jeg tatt teldonen hvis hun ikke var hjemme. At noen andre enn henne tok telefonen, betyr vel ihvertfall at hun ikke var samme sted som ham akkurat når den ringte..

Forstod jeg det riktig, problemet var at en mann hadde svart på telefonen hennes? Og da betyr det at du tror hun har hatt sex med flere enn hun har fortalt deg?

Når du klarer å gjøre det til et problem ville jeg faktisk spurt, for jeg tror ikke du er i stand til å glemme det om 1 uke eller 1 mnd... så for at dere heller finner ut av dette sjalusiproblemet ditt før dere flytter sammen syns jeg du bør ta det opp.

• 5 uker senere...

Dette er en gammel tråd, men her måtte jeg bare svare.

At en mann har tatt telefonen hennes er ikke lik med at hun har hatt sex med ham. Det kan ha vært broren hennes, faren hennes, en venn, en hun dro med seg hjem fra byen som ikke gjorde annet enn å sove på sofaen.

Jeg håper virkelig ikke du konfronterte henne med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...