Gå til innhold

sjalu eks-kone på duracell...

Anbefalte innlegg

Gjest Wita

Ja, fedre vinner stadig i retten. Og da kan man jo tenke seg til svarene på de andre tingene du lurte på....

Forøvrig svarte jeg på hvorfor jeg generaliserte...Jeg er mann - kvinnene får (hittil - som oftest den daglige omsorg)...Da er det vi menn (eller den som har samvær/utvida samvær) som må adlyde og finne seg i masse tull. Dem som har den daglige omsorg (ja, som du vet og ser - er flest kvinner) kan gjøre masse rart - uten noen god grunn.

F.eks. Jeg har ungene et enest døgn mindre enn moren per måned (fordi hun ikke vil gi meg den ene dagen - slik at det blir likt, men det er en annen sak).

Jeg har doktorgrad og er sensor på master og bach.(og bruker all min fritid på barne og ungdomsarbeid), men får ikke ta ungene ut av skolen en eneste time - for det har min eks-kone bestemt. Det er direkte pinlig. Hun har ikke en enste dag med utdannelse - og tar ungene ut i ukesvis (de ukene dem har tentamener)- rett før de skal ha lang sommerferie - for å dra til syden (hun spør selvsagt ikke meg om hva jeg synes om det - for jeg har jo ingenting jeg skulle ha sagt). Hun ringte til skolen og informerte om dette. Jeg har selv undervist der. Det er bare kjempeflaut, og både lærerne og ungene rister på hodet. Hun trenger absolutt ingen grunn. Vel, vel..Nå skjønner jo ungene hvorfor dem ikke kan være med oss på ferier:))

"Barnas beste.....":))

"Hun har ikke en enste dag med utdannelse"

Hadde hun ikke millonlønn da?

Jeg rådet deg lenger opp her til å fortsette med å ikke svare på hendvendelser.

Det som imidlertid slår meg (til tross for at du sier at du har det bra) er at du ikke er så rent lite krigersk du heller. Du snakker hele tiden om lover og regler og at det er kun disse du vil forholde deg til. Det er forsåvidt forståelig etter den negative erfaringen du har.

Men jeg tror jeg en siste gang ville ha forsøkt familievernkontor allikevel. Av den ene grunn at det kan være greit å få frem hvor viktig det er at din kone ikke kontakter deg i utrengsmål.

Det kan være viktige ting som oppstår ang.felles barn hvor det er tvingende nødvendig å få tak i hverandre. I verste fall kan ulykker skje f.eks. og da er det trist om man ikke kan få tak i hverandre på telefonen.

Dette er noe dere begge to må tenke nøye gjennom og pga dette ville jeg forsøkt familievernkontor en siste gang.

Mulig at det ikke hjelper, men nå er det 2 år siden sist du snakket med henne og det kan være verdt et forsøk.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

4

• org

3

• MsSophie

3

• trissie

3

Mest aktive i denne tråden

Har ikke så mye annet å si en: Herregud ! for en dame. Kan ikke begripe hvordan er mor kan holde på sånn og skade sine barn i prosessen. Etter det du skriver så må hun være ganske ustabil.

En ting er å samarbeide om barna, en annen ting når x'en skal holde på slik du beskriver.

Syns du håndterer dette allrede på en fornuftig måte, men syns kansje at du kansje bør vurdere å la datteren din ha et slags "fristed" hos dere. At hun ikke trenger å bli involvert i diskusjoner om sin mors oppførsel, selvom du bare prøver å forklare situasjonen. Er jo ikke så flink til å formulere meg men det jeg mener er vel at der har hun pause fra kaoset.

Aner ikke hvordan dere har det i dag, men bare en tanke som kom opp når jeg leste over det du skrev.

Gjest Lykkelig optimist

Jeg rådet deg lenger opp her til å fortsette med å ikke svare på hendvendelser.

Det som imidlertid slår meg (til tross for at du sier at du har det bra) er at du ikke er så rent lite krigersk du heller. Du snakker hele tiden om lover og regler og at det er kun disse du vil forholde deg til. Det er forsåvidt forståelig etter den negative erfaringen du har.

Men jeg tror jeg en siste gang ville ha forsøkt familievernkontor allikevel. Av den ene grunn at det kan være greit å få frem hvor viktig det er at din kone ikke kontakter deg i utrengsmål.

Det kan være viktige ting som oppstår ang.felles barn hvor det er tvingende nødvendig å få tak i hverandre. I verste fall kan ulykker skje f.eks. og da er det trist om man ikke kan få tak i hverandre på telefonen.

Dette er noe dere begge to må tenke nøye gjennom og pga dette ville jeg forsøkt familievernkontor en siste gang.

Mulig at det ikke hjelper, men nå er det 2 år siden sist du snakket med henne og det kan være verdt et forsøk.

*****Jo. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men er du et voksent menneske, vet du nok at det går an å jobbe seg opp til stillinger med høy lønn (og enda vanligere og lettere før i tiden enn idag).

Jeg rådet deg lenger opp her til å fortsette med å ikke svare på hendvendelser. Det som imidlertid slår meg (til tross for at du sier at du har det bra) er at du ikke er så rent lite krigersk du heller. ******Du heller? Jeg har lov og rett til å få leve i fred. Det er faktisk ikke lov i Norge - til å plage livet av folk på denne måten. Du hadde vel kanskje likt det - eller synes en eks hadde hatt "rett" til det?...Hvis ikke, vet ikke jeg helt hvor du ville hen med denne. Jeg tror ikke det går an å vite hvordan det oppleves å ha et menneske som bruker så mye tid på å lage livet ditt til et helvete på jord - hvis du ikke har opplevd det selv på kroppen. Har du opplevd noe sånt?

Du snakker hele tiden om lover og regler og at det er kun disse du vil forholde deg til. Det er forsåvidt forståelig etter den negative erfaringen du har. *****(smiler). Jeg tror det er et poeng uansett i livet jeg - å holde seg innenfor loven:)...og vedrørende lovene for hvordan man skal forholde seg i min situasjon, så er det jo en grunn til at det har tvunget seg frem et behov med et lovverk som er så detaljert (spes. vedr. det økonomiskse), og fint er det, for da er det jo veldig tydelig og lett for alle oss voksne som vil - å vite hvem som skal betale hva:)

Men jeg tror jeg en siste gang ville ha forsøkt familievernkontor allikevel. Av den ene grunn at det kan være greit å få frem hvor viktig det er at din kone ikke kontakter deg i utrengsmål. *****Du hadde kanskje de? Det hadde du aldri gjort -om du hadde vært i mine sko. Du tror at hun bryr seg mer om hva noen på et fam vern kontor sier - enn hva politiet sier? Vel, det er lov å drømme. Jeg følger de råd jeg har fått på de fam vern kontor, barnevern og politi jeg har snakket med - og de sier alle det samme.

Det kan være viktige ting som oppstår ang.felles barn hvor det er tvingende nødvendig å få tak i hverandre. I verste fall kan ulykker skje f.eks. og da er det trist om man ikke kan få tak i hverandre på telefonen.******** (smiler). Takk. Dette var meget opplysende:)

Gjest Lykkelig optimist

"Det som tynger - er at hennes store lidenskap (plage meg) går veldig utover ungene - spesielt den yngste"

Jeg ser ikke at du kan gjøre noe annet enn det du allerede gjør. Du sier at du har det bra nå, så du får bare fortsette med å la være å svare på alle hendvendelser du får.

Jeg skjønner at det er vanskelig for din datter, men jeg tror det eneste DU kan gjøre for din datter er å la være å gi inntrykk av at dette plager deg. Ikke snakk med henne om hva hennes mor gjør.

Det eneste jeg ville ha sagt er noe sånt: -Jeg hater ikke din mor. Hun er jo mor til det kjæreste jeg har, men synes det er leit at hun gjør det hun gjør.Jeg får ikke gjort noe med det.

Din x-kone baksnakker deg helt sikkert. Det får du ikke gjort noe med, men alle ungene er såpass voksne nå (også 16-åringen) at de greier å tenke selv.

Så mitt råd til deg er følgende. Hold ut de skriftlige hendvendelsene i 2 år til, slett dem etterhvert og gjør minst mulig nummer ut av det.

Hei Wita.

Jeg skjønner at det er vanskelig for din datter, men jeg tror det eneste DU kan gjøre for din datter er å la være å gi inntrykk av at dette plager deg. Ikke snakk med henne om hva hennes mor gjør. Det eneste jeg ville ha sagt er noe sånt: -Jeg hater ikke din mor. Hun er jo mor til det kjæreste jeg har, men synes det er leit at hun gjør det hun gjør.Jeg får ikke gjort noe med det. ******Jeg snakker aldri om hva hun gjør - men ungen ser det jo selv - fordi hun sender kopier til dem (!). Jeg har sagt at ungene får ha den relasjonen dem vil - til sin mor. Dette vet dem.

Din x-kone baksnakker deg helt sikkert. Det får du ikke gjort noe med, men alle ungene er såpass voksne nå (også 16-åringen) at de greier å tenke selv. ****Helt

riktig. Hun graver sin egen grav - det er hennes eget valg.

Så mitt råd til deg er følgende. Hold ut de skriftlige hendvendelsene i 2 år til, slett dem etterhvert og gjør minst mulig nummer ut av det.– Wita****Ja, jeg åpner dem ikke og leser dem ikke - men lagrer dem ettervert. Grunnen er at jeg aldri kan vite hva hun kan prøve seg på - (selv om hun hadde vært sjanesløs i retten). Hun har prøvd seg på så mye annet som hun ikke har lov til, at jeg sparer på dem - i tilfelle jeg trenger dem som dok.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Den som kunne være tankeleser du, og forklare hvorfor et menneske oppfører seg slik etter et samlivsbrudd. Det er nok bare din ekskone som helt ut vet hva som driver hennes aksjoner mot deg og din nye familie så mange år etter samlivsbruddet. Eller kanskje hun ikke vet hva hun holder på med selv.

Men virkningene er i alle fall veldige merkbare for dere hun retter aksjonene sine mot.

Jeg tror du må forsøke å få futten ut av denne saken, dvs forsøke så godt du kan å ikke engasjere deg på noen måte. Jo mer passiv du forholdet deg, jo mindre får hun å bruke mot deg.

Ikke svar på henvendelser, ikke ta tlf. fra henne, ikke åpne posten fra henne osv.

Informer dine barn om at du ikke vil respondere mer av hensyn til din helse for deg og din kone.

Mer enn det kan jeg ikke svare på siden jeg ikke kjenner dere og saken bedre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...