Gå til innhold

Hodepine ved risting og anstrengelser

Anbefalte innlegg

Gjest Hoduspinus

Når jeg løper, sykler i terreng, jobber i hagen ol. får jeg vondt i hodet som har direkte sammenheng med risting/støt. Dvs at hver gang jeg feks. hopper og lander på bakken, gjør det vondt i hodet - akkurat som om jeg ikke tåler påkjenningen.

Noen formening om hva dette er???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274912-hodepine-ved-risting-og-anstrengelser/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest j17-90-90

jeg tror jeg har hatt det samme som deg. Jeg fikk vondt i hodet når jeg ristet på hodet, trampet hardt i gulvet, hoppet opp og ned, og hvis jeg dunket meg i panna med hånden. Det føltes som om det var "noe løst der inne" som gjorde vondt. Hadde det i noen dager, så gikk det over. Jeg har/hadde migrene.

• 4 måneder senere...

jeg tror jeg har hatt det samme som deg. Jeg fikk vondt i hodet når jeg ristet på hodet, trampet hardt i gulvet, hoppet opp og ned, og hvis jeg dunket meg i panna med hånden. Det føltes som om det var "noe løst der inne" som gjorde vondt. Hadde det i noen dager, så gikk det over. Jeg har/hadde migrene.

Jeg har også problemer med at jeg får "vanlig" hodepine ved anstrengelser/risting/dunking. Som hvis jeg f.eks. slår hodet i en gren eller VIRKELIG anstrenger musklene i nakkeregionen. Ikke så moro når jeg nettopp har blitt intr. i å skru litt bil. Ligger jeg under og ser opp eller skrur av og løfter for mange dekk i løpet av "operasjonen" så går hodepinen i 90 % av tilfellene over i migrene etter noen timer.

Det har blitt utrolig mye bedre etter at jeg begynte å gå til det som kalles "psykosomatisk fysioterapi", og anfallene kommer sjeldnere nå enn for bare 2 mnd. siden.

Anbefales på det varmeste !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...