Gjest Bare lurer litt, jeg :) Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei! Jeg er sykepleier på et sykehus der jeg ofte møter pasienter med ulik smitte. Eks TBC, MRSA, clostridium og diare av andre årsaker. Mange av pasientene trenger en del stell, så man er mye fysisk bort i dem. Er det noen som vet hvordan jeg skal forholde meg til denne pasientgruppen? Bør jeg holde meg helt borte fram dem eller enkelte?? Eller kan det ikke skade fosteret, og de vanlige forhåndsreglene med håndhygiene og beskyttelsesutstyr er gode nok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274957-graviditet-og-jobbe-med-smittepasienter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintermor Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dette må du snakke med en hygienesykepleier om der du jobber. Vil tro det finnes prosedyrer for sånt, du er jo ikke verken den første eller siste gravide på den arbeidsplassen vil jeg tro :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274957-graviditet-og-jobbe-med-smittepasienter/#findComment-2222865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bia81 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dette må du snakke med en hygienesykepleier om der du jobber. Vil tro det finnes prosedyrer for sånt, du er jo ikke verken den første eller siste gravide på den arbeidsplassen vil jeg tro :-) På sykehuset der eg jobber har vi eit eget oppfølgingsprogram for gravide.Da eg var innom til samtale der fikk eg beskjed om å unngå smittepasienter så godt det lot seg gjere. Jordmora var spesiellt opptatt av luftsmitte og tbc-pasienter. Sidan eg ikkje jobber som pleiepersonale og sjelden er i lenge i næheten av pasientene gikk det nokså greit. Denne oppfølginga av gravide er en del av eit prøveprosjekt for å få gravide til å være lengre i jobb, mindre sjukemelding. Eg mista desverre denne gangen, men reknar med det blir dei samme forholdsreglane neste gang og. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274957-graviditet-og-jobbe-med-smittepasienter/#findComment-2223103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby-san Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei, Er sykepleier selv og møter nokså ofte pasienter med smitte, ikke luftsmitte akkurat, men diverse infeksjoner, åpne væskende sår og diverse diarè typer. På min avdeling er det slik at det er svært ofte kun to pleiere på opp til 12-13 pasienter ( altså halvpartenet av hele belegget ) på kveldstid, og da har jeg ikke stort valg enn å gå inn og gjøre jobben. Da pleier jeg å ha på meg alt mulig beskyttende utstyr,også munnbind hvis pasienten har diarè eller væskende sår. På dagstid pleier jeg å be andre kollegaer om å ta seg av denne pasienten , da pleier det å gå greit, har ikke fått noen negative tilbakemeldinger om denne saken. Det finnes egentlig ingen spesielle regler for gravide og smittepasienter så lenge jeg vet ( på Haukeland altså, vet ikke hvordan det er andre steder), men jeg synes egentlig at det burde være. Det er jo en grunn til at det opprettes smitteregime på et rom, og det ikke for å beskytte andre pasienter men også oss pleiepersonalet som er som oftest frisk, så det hadde vært logisk å beskytte ekstra de gravide,som er spesielt utsatt for smitte, mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274957-graviditet-og-jobbe-med-smittepasienter/#findComment-2224186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare lurer litt, jeg :) Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 På sykehuset der eg jobber har vi eit eget oppfølgingsprogram for gravide.Da eg var innom til samtale der fikk eg beskjed om å unngå smittepasienter så godt det lot seg gjere. Jordmora var spesiellt opptatt av luftsmitte og tbc-pasienter. Sidan eg ikkje jobber som pleiepersonale og sjelden er i lenge i næheten av pasientene gikk det nokså greit. Denne oppfølginga av gravide er en del av eit prøveprosjekt for å få gravide til å være lengre i jobb, mindre sjukemelding. Eg mista desverre denne gangen, men reknar med det blir dei samme forholdsreglane neste gang og. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274957-graviditet-og-jobbe-med-smittepasienter/#findComment-2224508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare lurer litt, jeg :) Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Dette må du snakke med en hygienesykepleier om der du jobber. Vil tro det finnes prosedyrer for sånt, du er jo ikke verken den første eller siste gravide på den arbeidsplassen vil jeg tro :-) Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!! ) Ringte hygienesykepleier og hun sa jeg ikke trengte å bekymre meg for dette, og at helt vanlige beskyttelsestiltak skulle være gode nok. Det jeg skulle holde meg borte fra var multires. tbc, vannkopper og meslingene... men det er ikke akkuratt noe som er så veldig dagligdags i min jobb! Men jeg kommer nok i denne tiden til å passe ekstra godt på og ta mine forholdsregler, ja! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274957-graviditet-og-jobbe-med-smittepasienter/#findComment-2224512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare lurer litt, jeg :) Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hei, Er sykepleier selv og møter nokså ofte pasienter med smitte, ikke luftsmitte akkurat, men diverse infeksjoner, åpne væskende sår og diverse diarè typer. På min avdeling er det slik at det er svært ofte kun to pleiere på opp til 12-13 pasienter ( altså halvpartenet av hele belegget ) på kveldstid, og da har jeg ikke stort valg enn å gå inn og gjøre jobben. Da pleier jeg å ha på meg alt mulig beskyttende utstyr,også munnbind hvis pasienten har diarè eller væskende sår. På dagstid pleier jeg å be andre kollegaer om å ta seg av denne pasienten , da pleier det å gå greit, har ikke fått noen negative tilbakemeldinger om denne saken. Det finnes egentlig ingen spesielle regler for gravide og smittepasienter så lenge jeg vet ( på Haukeland altså, vet ikke hvordan det er andre steder), men jeg synes egentlig at det burde være. Det er jo en grunn til at det opprettes smitteregime på et rom, og det ikke for å beskytte andre pasienter men også oss pleiepersonalet som er som oftest frisk, så det hadde vært logisk å beskytte ekstra de gravide,som er spesielt utsatt for smitte, mener jeg. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!! ) Ringte hygienesykepleier og hun sa jeg ikke trengte å bekymre meg for dette, og at helt vanlige beskyttelsestiltak skulle være gode nok. Det jeg skulle holde meg borte fra var multires. tbc, vannkopper og meslingene... men det er ikke akkuratt noe som er så veldig dagligdags i min jobb! Men jeg kommer nok i denne tiden til å passe ekstra godt på og ta mine forholdsregler, ja! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/274957-graviditet-og-jobbe-med-smittepasienter/#findComment-2224514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.