Gå til innhold

hjelp, jeg skal til gynekolog

Anbefalte innlegg

Gjest calestia

Jeg var hos lege forrige uke, og det ble foretatt underlivsundersøkelse.

Jeg har mye plager m underlivet, får kramper til stadighet, det verker tom i livmorhalsen. P-piller hjelper noe, men nå har jeg fått blødninger som har vart i 24 dager, og jeg får stadig sterkere smerter. Jeg har kraftige smerter ved eggløsning, og blødninger opptil 3dager. (når jeg ikke går på piller selvfølgelig..) De siste mnd er jeg blitt utrolig humørsyk, og premenstruell. Legen mente jeg kunne ha hormonforstyrrelser. Jeg har fått henv. til gynekolog, men jeg gruer meg så fælt! Undersøkelsen hos legen (min første gang.. er 22 år..) var grusom, og jeg er så øm at det også gjør ganske vondt. Jeg holdt på å få panikk der jeg lå. Jeg er redd for at det vil skje neste gang, jeg friker ut av slike ting.

Hva vil skje hos gyn. ? Jeg syntes de 3 min hos legen var j..., hvor lenge vil det ta hos gyn? OG hva vil han gjøre? kan jeg få noe beroligende?

Jeg er egentlig ikke redd for at det er noe alvorlig, men heller redd for at han ikke finner noe, at det ikke er noe å få gjort noe med.

Jeg har ikke lyst til å gå til gyn. i det hele tatt, men orker ikke ha det sånn jeg har nå. Har du noen gode råd, kjære Mette??!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27502-hjelp-jeg-skal-til-gynekolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Gynekologen vil foreta en vanlig undersøkelse som din lege gjorde, men ofte er de mer erfarne og det går lettere, de bruker gjerne ultralyd (som ikke er vondt), det vil evt bli tatt hormonprøver (blodprøve).

Fortell legen at du syntes det var svært ubehagelig siste gangen, så vil det sikkert bli gjort mer skånsomt. Ta en god venninne eller partner med til undersøkelsen, det har du rett til.

PS er du sikker på at du ikke er gravid med den lange blødning?

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...