Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har veldig lyst på barn, alt er "klart" om man kan kalle det sånn :) Men jeg har ikke lyst på å være gravid... jeg fikk for noen år siden operert bort en av mine eggstokker, de trodde det kunne være en ondardet cyste og skjærte derfor opp nesten fra navlen og ned. Og det er et stort arr og jeg klarer ikke å ta på det en gang uten at jeg føler jeg må spy...og så tenker jeg på hva som skjer når den magen vokser og vokser...ugh, jeg blir bare kvalm på tanken... jeg tror liksom ikke at såret åpner seg igjen, men en eller annen tanke om akkurat det er der likevel...

er det noen som har opplevd dette, og kan si meg noen ord?:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275023-frykter-for-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du er 30 år er du ikke for ung til å få barn. Men jeg syns du skulle snakke med helsepersonell om hvordan du føler. Jeg har ikke opplevd det samme som du, men jeg har tatt keisersnitt, og har ingen tanker om at det opperasjonssåret(arret) skal åpne seg igjen. Klart, dette er ikke ett kjempestort arr da. Ring til lege eller jordmor du hvis du ønsker å prøve få barn.

Gjest StineDY

jeg er da 30 år:)

Jeg hadde en operasjon hvor de skar fra navlen og ned tre år før jeg ble gravid. Jeg gikk med to barn i magen og det eneste jeg opplevd i hht til arret var at det føltes at huden strakk seg litt anderledes der enn ellers på magen. Arret ble litt mer rødlig i fargen enn det hadde vært før. Strekkmerkene var faktisk værre. De ble der etter fødesl, mens arret ble en blek strek igjen.

Jeg hadde en operasjon hvor de skar fra navlen og ned tre år før jeg ble gravid. Jeg gikk med to barn i magen og det eneste jeg opplevd i hht til arret var at det føltes at huden strakk seg litt anderledes der enn ellers på magen. Arret ble litt mer rødlig i fargen enn det hadde vært før. Strekkmerkene var faktisk værre. De ble der etter fødesl, mens arret ble en blek strek igjen.

tusen tusen takk :=) Ble litt beroliget nå! takk!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...