Gå til innhold

Spontanabort og diabetes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kanskje gravid snart?

det sies at det kan være farlig for fosteret når mor drikker mye lettbrus/ andre ting med aspartam. Og når du har diabetes så regner jeg med du bruker mye søtning heller enn sukker?

http://www.321recipes.com/aspartame.html

Jeg drikker en del lettbrus ja (½-1 liter om dagen....*kremt*), men bortsett fra det bruker jeg så godt som aldri kunstige søtningsstoffer, jeg baker kaker og lager desserter med sukker som normalt og spiser ellers helt som alle andre og regulerer istedet insulininntaket. Det er kun sukkerholdig drikke jeg unngår fordi blodsukkeret stiger så raskt. Men hvor mye kunstig søtningsstoff skal til før det blir for mye da?

Gjest Kanskje gravid snart?

Jeg drikker en del lettbrus ja (½-1 liter om dagen....*kremt*), men bortsett fra det bruker jeg så godt som aldri kunstige søtningsstoffer, jeg baker kaker og lager desserter med sukker som normalt og spiser ellers helt som alle andre og regulerer istedet insulininntaket. Det er kun sukkerholdig drikke jeg unngår fordi blodsukkeret stiger så raskt. Men hvor mye kunstig søtningsstoff skal til før det blir for mye da?

Og jeg drikker forøvrig cola light, det inneholder vel sukralose og ikke aspartam?

Gjest aspartam grunnen til all sykdom og elendighet?

det sies at det kan være farlig for fosteret når mor drikker mye lettbrus/ andre ting med aspartam. Og når du har diabetes så regner jeg med du bruker mye søtning heller enn sukker?

http://www.321recipes.com/aspartame.html

Det er greit at aspartam ikke er sunt. Men jeg tror nå ikke all elendighet som skjer i verden kommer av det altså. Synes du driver litt vel med skremsels-propaganda når det gjelder dette jeg.

På svært mange helsespørsmål så har du og et annet nick (samme person?) alltid svar, kutt ut aspartam. Greit at man sikkert burde begrense det, men all elendighet kommer vel ikke av det?

Jeg bruker heller ikke nicket mitt, det gjør jo ikke du heller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...