tasseline Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Hei! Er en jente på 29 år som prøver å bli gravid - så langt uten hell. For ett år siden slet jeg med uregelmessige og lange blødninger. Var hos vanlig lege og spesialist og ingen fant noe galt. Om jeg skulle vere ufruktbar ville da legen eller spesialisten funnet det ut? Tok blant annet innvendig ultralyd + mange celle prøver. Nå var jo jeg ikke der for å sjekke fruktbarhet, men det er vel det samme som blir sjekket? Denne måneden hadde jeg en lett blødning som varte i ca. 3 dager omtrent midt i syklusen. Trodde det var eggløsningsblødning, men ifølge svar fra deg så varer den bare en dag. Fikk mensen som normalt på den 28 dagen. Blødde mye mindre enn vanlig + at blødningen kun varte 5 dager - Mot normalt 8 -9 dager. (har aldri hatt en mens på under en uke) Lurer nå på om det er en liten mulighet for at jeg kan vere gravid? Har ingen andre symptomer enn at jeg er mye mer følsom enn ellers og litt småkvalm hele dagen. Tror du det finnes håp? Og burde jeg kanskje gått til legen min allerde nå, (har prøvd aktivt i 4 måneder + at vi har vert veldig uforsiktig det siste året), med hensyn til de problemene jeg slet med før for å sjekke om jeg er fruktbar? På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27510-mulig-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. mai 2001 Del Skrevet 18. mai 2001 Legen kan ikke ved en vanlig undersøkelse eller ved ultralyd si omn du er fruktbar. Det kan man i det hele tatt ikke si med sikkerhet. (Man kan iblant si at hun eller han med sikkerhet ikke er fruktbar). Eggløsningsblødning er vanligvis ganske kortvarig. Hvis du har mindre blødning, kan du være gravid, så ta en test. Man kan starte utredning av barnløshet etter 12 måneders forsøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27510-mulig-gravid/#findComment-112133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.