Gjest ungmormedhengebuk Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 hei, jeg har en veldig travel fastlege,som jeg ikke føler jeg kan snakke med om dette.jeg var for to år siden gjennom en veldig dramatisk fødsel,der det sto om sekunder for å redde livet til den lille dattera mi,da da mista hjertelyd og hun satt fast i fødselskanalen,det ble da,full alarm,og jeg endte opp på operasjonsstua,fikk heldigvis narkose,og det gikk greit med både meg og dattera mi noen få dager etterpå,frem til de fant ut at keisersnittet mitt var infisert,og at den var en veldig hissig og livstruende infeskjon,som spredde seg til alle organene (bukhulen osv) så jeg var vel så å si døden nær i ca 4 mnd på intensivavd før jeg kunne gå,spise,og sånne ting. ting etter det gikk greit,6 mnd etter fødselen var jeg ferdig med daglige sårskifter osv,og hverdagen begynte å bli normal igjen.jeg har diagnosen bipolar,som jeg har hatt i 10 år,nå er dattera mi 2 år,og min ex-samboer kom hjem en dag for ca 4 mnd siden og gjorde det slutt,og det har selvfølgelig gått veldig inn på meg,og vi er ender opp i rettsak nå i sommer pga dette. men over til problemet mitt innen dette området, etter fødselen har jeg veldig hengemage,jeg har gått ned 30 kg siden jeg ble frisk,og hadde før graviditeten noen ekstra kilo fra før.men den er altså der,hengemagen,som henger ca 12 cm nedfor keisersnittet og magen er veldig skeiv etter snittet,er omtrent 5 cm forskjell på sidene.og dette legger seg som et forkle over huden under,derfor sliter jeg kontinuerling med soppinfeksjon,dusjer to ganger om dagen,smører dactacort 2 ganger om dagen,men det lukter skikkelig råttent og ekkelt,og er rødt,væsker og svir. jeg er bare 23 år,så tanken på å gå slik,når du legger til strekkmerker over hele magen,pupper som en gang var store og struttende er nå bare noen hengende skinnposer pga vekttapet,og store lår med masse cellulitter,den tanken klarer jeg bare ikke...og nå når jeg er ferdig med et forhold til en jeg hadde blitt trygg på,selv om jeg ikke valset rundt naken i stua,turte jeg jo å vise meg naken for han,selv om jeg ikke likte hva jeg så selv.har vært usikker og slitt med dårlig selvtillit siden ungdomsstiden,og er aldri i basseng/i bikini,går ikke med shorts eller tettsittende topper o.l jeg ender som regel opp i joggebukse og gensere. tanken på å vise meg,være intim eller at noen andre skal ta på kroppen gir meg frysninger. ingen kommer til å synes jeg er attraktiv slik jeg ser ut.stort og kjempestygt arr,og deeeen hengemagen som går videre på siden over hoftene og de hengepuppene er noe som kommer til å hemme meg i all fremtidlige forhold. jeg lurer da på (endelig spørsmålet ja) er det mulig å få dekt en slik bukplastikk-operasjon av medisinske/psykiske årsaker? og er det noen øvre grense på hva man kan veie om man får behandlingen på et offentlig sykehus? (veier 118 kg og er 180 cm) hvor får man arr etter en slik operasjon? er det lang ventetid fra første konsultasjon hos kirurg til selve inngrepet? hvor lenge må man regne med å være på sykehus? og hvilke sykehus er det som utfører slike operasjoner på østlandet? noen som har erfaringer fra slike operasjoner,hadde jeg virkelig satt stor pris på en tilbakemelding;) vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275110-%C3%B8delagt-etter-hastekeisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei du. Dette er jeg nesten helt sikker på at du vil få dekket operasjon på. Du forteller om plager som jeg har lest og hørt om kvalifiserer til bukplastikk dekket av trygden. Du må til legen din og få henvisning til plastisk kirurg som vurderer deg. Det er "reklamert" med er personlig hjemmeside her inne hvor du kan lese historier og se bilder før og etter, men denne adressen husker jeg desverre ikke. Bruk søkefunksjonen så finner du den helt sikkert. Det er viktig at du står på saken din og "forlanger" time til p.kirurg, ikke la en stresset lege stoppe deg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275110-%C3%B8delagt-etter-hastekeisersnitt/#findComment-2223797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg vil tro at om det er noen som skulle få en slik operasjon dekket, så måtte det være deg. Fastlegen er til for deg og ikke omvendt, så kontakt vedkommende, du. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275110-%C3%B8delagt-etter-hastekeisersnitt/#findComment-2227151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliliah Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Huff, det var en trist historie. Jeg har ei venninne som slet med det samme som deg, men hun fikk beskjed om at hun måtte slanke seg før en operasjon. Mennesker med kraftig overvekt har større sjanse for komplikasjoner. Ettersom du har en BMI på 36,4 og dermed regnes som kraftig overvektig, frykter jeg at du får samme beskjed. Men hør med legen din og lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275110-%C3%B8delagt-etter-hastekeisersnitt/#findComment-2227157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.