Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går til privat lege og privat jordmor. Er gravid etter ICSI (mikroinjeksjon) og har ut fra "hjulet" hatt termin den 12. oktober. Jeg skulle da være i uke 19+3 i dag i følge lege og jordmor. Men da jeg kom på sykehuset for ultralyd i dag, sier jordmor at utregningen til lege/jordmor skjønte hun ingenting av. Uansett skulle jeg da ikke være mere enn i uke 18+0. Hvorfor regner de så forskjellig?? Ultralyden sa da også at jeg skulle tilsvare 18 fullgåtte uker i dag, og termin ble derfor 21. oktober - 9 dager senere. (forstår jo at det er ultralydterminen som bestemmer uansett)

Eggene mine ble befruktet 19. januar og satt tilbake 22. januar. Hva sier du??

På forhånd takk for svar.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27515-uenighet-om-dato/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg er faktisk enig med den siste jordmoren i at korrekt termin burde være rundt 20. januar. Du kan selv følge tankegangen; Når de befruktede eggene ble satt inn 22. januar, kan man i overført betydning forestille seg (hvis dette var en "normal" befruktning) at du hadde siste mens 2 uker i forveien, altså 15. januar. Normal termin beregning utføres ved at man legger til 7 dager fra siste mens første dag, altså kommer vi til 22. januar. Så trekker man fra 3 måneder, og dermed kommer vi til 22. oktober. Hvis ultralyd termin også viser at denne datoen stemmer, synes jeg du med stor sikkerhet kan stole på at denne terminen er den mest korrekte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27515-uenighet-om-dato/#findComment-112158
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...