marit99 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg er en jente på 20 år. Kroppen min er ikke som den skal. Moren min på 50 har hypoterose og lillebroren min på 17 har fått konsantert lavt jernlager og hypoterose. Etter å ha lest om stoffskiftesykdommer har jeg funnet ut at jeg har symptomer fra både høyt og lavt stoffskifte. Jeg blir lett deprimert, gråter av ingenting, bare jeg blir litt glad begynner jeg å grine til og med. Veldig sliten og trøtt. Dårlig konsentrasjon. Jeg glemmer ord, har lite energi i perioder, armene kjennes ut som bly noen ganger, jeg har en enorm sult, må spise hver 2.time minst, hvis ikke blir jeg veldig slapp og dårlig. Spiller ingen rolle om jeg bare har spist mat med lavglykemisk indeks, formen min svinger så utrolig. Overspiser også, og nå som jeg begynner å få bedre kontroll på dette og spise mer normalt, er tilstanden blitt mye verre. Er 169 cm høy, veier 71, trener mye og har muskler, veldig glad i å gå og bevege meg masse i "gode perioder" før jeg blir helt tappet for energi. Andre ymptomer jeg sliter med: varm, svimmel, dopet uttrykk i ansiktet, irritabel, til tider også kald, svir litt i øyene, lukter salmiakk i nesa (perioder), trøtt om morgenen, urolig søvn, tørr hud, utslett, vondt i korsryggen. Lang tid mellom hver mensen. Ingen menssmerter. Kun tre dager hvor jeg blør. Gluten og ku-melk -intollerant. Kronisk UVI, hatt kraftig nyrebekkenbetennelse.Jeg var hos legen i høst, og tok prøver for å finne ut av stoffskiftet mitt og om jeg hadde diabetes. Hun sa jeg hadde litt forhøyet stoffskifte, men at det ikke gjorde noe så lenge vi fulgte med på utviklinga. Ingen utslag på diabetes eller lavt jernlager. Virker ikke som om hun tar den dårlige almennetilstanden min alvorlig. Til tross for at den er et ganske stort problem for meg. Virker det som om det er for høyt eller for lavt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275158-b%C3%A5de-h%C3%B8yt-og-lavt-stoffskifte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.