Gå til innhold

Betennelse i kne og daglige smerter

Anbefalte innlegg

Gjest Mpls

Har hatt problemer med venstre kne i flere år, ble verre etter å ha spilt volleyball et års tid. Jeg er i godt voksen alder, har alltid vært i god fysisk form. Smertene i kneet satt rett under kneskålen, og det rare er at smertene ble verre når jeg satt i ro, og spesielt om natten. Jeg prøvde å legge puter under for å få løfta foten, har prøvd med både varme og kalde omslag, men uten bedring. En lege mente jeg hadde et meniskproblem, og etter å ha tatt røntgen ble jeg tatt inn til artroskopi for ett år siden. De fant ikke noe meniskproblem, men jeg ble fortalt at jeg hadde en betennelse i slimposen i kneet og han hadde måttet skjære bort ekstra hudfolder som hadde dannet seg. Nå gikk jeg i gang med fysioterapi pluss egentrening som jeg har fortsatt med i nesten ett år, men begynner å bli veldig sliten av å fortsatt ha disse smertene. Jeg har også fått betennelsesdempende som jeg tar i kombinasjon med paracet uten at det hjelper. Smertene har faktisk økt i omfang og det går ut over både nattesøvn og arbeidsdagen. Legen sier det ikke er mere de kan gjøre for meg, jeg må bare fortsette treningen, men er det virkelig meningen at jeg skal gå med disse smertene? Dette er kontinuerlige smerter, både natt og dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275208-betennelse-i-kne-og-daglige-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kanskje du bør ha henvisning til enten en reumatolog eller en idrettslege. Disse kan ofte undersøke kneet med litt andre "øyne" enn kirurger. Det høres litt rart ut at du har såpass ille smerter uten at sikker diagnose er satt. Vil foreslå at fastlegen din rekvirerer et MR-bilde først. Legen bør beskrive nøye hvor smerten sitter, og forklare hva som er gjort ved artroskopisk operasjon. Kanskje har det dannet seg arrvev, eller mer betent leddhinne. Spesialistene jeg nevnte er flinke med f.eks kortison-injeksjoner; synes ikke dette skal være uprøvet dersom en form for inflammasjon er årsaken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...