Gjest Fortivlet og forvirret Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Etter å ha ligget på gjesterommet noen dager har jeg fått en ugehagleig stikking på kroppen. Stikkingen og kløingen vedvarer noe, selv etter at jeg har forlatt sengen. Har vasket sengetøyet jeg har benyttet og behandlet dynene, men køingen og stikkingen vedvarer. Rett før det stikker på krpppen merker jeg litt kiling og så kommer "bittet". Jeg kan se enkelte røde nupper og på den ene fingeren fikk jeg en lite "stikk" som så ut som en minikvise samt at det kom gul puss ut når jeg klemte på den. Ikke alle bittene er slik, de fleste er små. I går kveld var det ubehagelig, men ga seg en del etter at jeg smørte en innsektsbitt krem på. Har nettopp vært hos lege som ba meg forsøke med NIX. Hun kunne heller ikke identifisere "bittene" som det ene eller andre. Jeg har kjennskap til at det har vært barn i min datters klasse som har vært smittet av skabb og som har overnattet hos oss for en tid tilbake. Bor i et stort hus med mange muligheter for "forlatte reder", så jeg lurer derfor på om hvordan man kan kjenne/se forskjell på om det er det ene eller andre? Jeg kan heller ikke se noe grå små prikker eller sikksakkmønster som legen sa var vanlig for skabb. Hva tror du det kan være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275296-fuglemidd-eller-skabb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.