Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kuffe

Hei, jeg har gått i 4 måneder med en murring/svimmelhet i hodet det er ikke så godt å forklare, men det er en ekkel følelse som ikke skal være der. Har vært hos fastlege 3 ganger, tatt blodprøver, disse viste ingenting (flåttbitt etc) Er henvist til Nevrolog men må vente til september. Det er ikke direkte smerter men ubehag i hodet og disse flytter seg fra sted til sted. Får også 'følsomme' fingre , tær og underliv. Kjenner også ut som det forplanter seg nedover bryst/hjerteregion. Det som er merkelig er at symptomene avtar vist jeg er i fysisk aktivitet og om jeg tar meg et par glass vin. Er følsom for høye lyder samt når jeg skjærer/biter tenner. Har ikke hatt problem med synet. Hvor lenge kan en eventuell virusinfeksjon eller sitte i kroppen ? Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275412-murring-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Regner med at fastlegen din har gjort vanlig helsesjekk, der vitaminmangler ( særlig B12) er utelukket, og nevrologisk sjekk er gjort. Siden det er såpass lang ventetid på nevrolog, kan det kanskje vurderes å ta CT eller MR av hodet. Noe av plagene dine KAN høres ut som angst eller hyperventilering ( særlig fordi du blir bedre ved aktivitet). Les litt om dette her i DOL. Har ikke hørt om virus-infeksjoner som arter seg på denne måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275412-murring-i-hodet/#findComment-2226477
Del på andre sider

Regner med at fastlegen din har gjort vanlig helsesjekk, der vitaminmangler ( særlig B12) er utelukket, og nevrologisk sjekk er gjort. Siden det er såpass lang ventetid på nevrolog, kan det kanskje vurderes å ta CT eller MR av hodet. Noe av plagene dine KAN høres ut som angst eller hyperventilering ( særlig fordi du blir bedre ved aktivitet). Les litt om dette her i DOL. Har ikke hørt om virus-infeksjoner som arter seg på denne måten.

Hei og takk for svar.

Finnes B12vitaminer i pilleform eller kun som injeksjoner ?

Men er det utelukket at det kan være borreliose e.l etter flåttbitt, selv om blodprøvene var negative ? Synes symptomene minner mer og mer om dette. Jeg har sagt meg at jeg ønsker å ta en atibiotikakur på eget ansvar for å være sikker på at dette ikke utvikler seg, men fastlegen sier at så lenge jeg hadde symptomer FØR blodprøven og den var negativ så er dette utelukket.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275412-murring-i-hodet/#findComment-2226520
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...