Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mitro

Hei

Jeg og samboeren min sliter litt nå for tiden. Hun kjeder seg og synes at vi egentlig bare gjør det samme dag ut og dag inn. Vi har en sønn på to år som det går med mye tid til. Det blir litt sånn at når han har lagt seg om kvelden, så har vi to til tre timer alene med hverandre. Den tiden bruker vi stort sett på å rydde og ordne og hvis vi da ikke synker ned i sofaen og stirrer på kopekassa. Sånn går no dagan....

Et annet problem er at vi har begge ganske krevende jobber så vi er slitne om kveldene. Det gjør også at vi har lite tiltak til å komme oss ut hver for oss for å kunne dyrke egne interesser. Så da går vi oppå hverandre og tråkker og det er ikke akkurat sunt det heller. Som sagt så har vi et barn, og med familie langt unna så er det vanskelig å finne barnevakter slik at vi kan ta "fri" fra sønnen vår og komme oss ut og oppleve noe på egenhånd. Når vi endelig kommer oss ut sammen så blir det som regel kino eller noe i den duren, og så rett hjem. Aldri ut for å ta en øl sammen eller noe sånt.

Så etter litt mye om og men, hva kan vi finne på når vi ikke har så mye tid til det?

Og når vi ikke er så bevegelige? Vi bor sentralt så vi har det meste innen rekkevidde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27542-hvordan-piffe-opp-samlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Dersom du er glad i din partner burde ikke dette være noe problem. Sann kjærlighet søker ikke seg selv... sann kjærlighet leter ikke etter nytelse for egen del -- hva med å finne glede i å være der for din partner.

Ved å gi... vil du få mye mer igjen.

Det er mitt råd.

(PS! Nå er jeg visstnok så stygg at ingen kvinner vil ha noe med meg å gjøre - dernest er jeg visst altfor romantisk. Skal man dømme etter kvinners valg, er det bedre å være kriminell enn "for snill"... men det er nå så.)

Dersom du er glad i din partner burde ikke dette være noe problem. Sann kjærlighet søker ikke seg selv... sann kjærlighet leter ikke etter nytelse for egen del -- hva med å finne glede i å være der for din partner.

Det er mitt råd.

(PS! Nå er jeg visstnok så stygg at ingen kvinner vil ha noe med meg å gjøre - dernest er jeg visst altfor romantisk. Skal man dømme etter kvinners valg, er det bedre å være kriminell enn "for snill"... men det er nå så.)

Hei.

Jeg synts ikke du er stygg, jeg er kvinne og er helt enig med deg .

p.s."mislykket"navnet ditt er misvisende,du virker absolutt ikke slik ut :-)))

mvh.Tina.

Gjest Novembermom

Jeg kjenner meg igjen.

Det er mange som "sliter" med det samme som dere.

Vi har en datter på vel 18 mnd og når hun har lagt seg, så har ikke vi mange timene igjen til å gjøre noe.

De går med til rydding av leker og diverse, eller vi sitter og ser på tv.

Vi får liksom ikke tid til å gjøre på noe utenfor huset som f eks gå ut på byen ( noe som er litt vanskelig for tiden da jeg er gravid med nr 2 ), så det blir enten kino eller gå ut å spise et sted.

Men nå som det er sol og sommer, så prøver jeg å få han med mest mulig ut

( sammen med datteren vår selvsagt ), sånn at vi kan gå en tur, kjøre en tur, gå til stranden, dra på piknik f eks osv.

Når man har barn sammen og har bodd sammen i lang tid så blir samlivet nærmest en rutine.

Og når man først er inngrodd i den rutinen, så kan det være litt vanskelig å bryte ut.

Det blir selvfølgelig kjedelig i lengden og det tærer jo på samlivet.

Du kan f eks overraske henne med en utekveld. Du skaffer barnevakt, har reservert bord på en restaurant, så kan dere gå ut å danse etterpå.

Eller se om du kan skaffe barnevakt for en helg, så kan dere pleie hverandre den helgen.

Jeg er litt tilbakeholden akkurat der, for jeg vil ikke være for lenge borte fra datteren min. Men det har jo medført til litt problemer for hun er veldig avhengig av meg og det er ikke bra.

Men uansett, sånne frihelger fra barn og utekvelder er bare bra for forholdet.

Alle trenger litt avveksling i blant, enten man vil eller ei ( for å sette det litt på spissen ).

Håper du fikk noen råd her som du kan bruke og jeg håper samlivet blir litt bedre etter en stund.

Lykke til!

Gjest mitro

Det er mitt råd.

Hei

Du har rett i det at sann kjærlighet søker seg selv. Men selv om man er aldri så glad i hverandre, så er det ikke sikkert det er nok. Dersom man kun sitter rolig eller gjør bare rutineting sammen, så går det en stund, men etterhvert vil begge kjede seg så fælt at det går ut over kjærligheten. Det er da det gjelder å prøve og bryte det mønsteret og prøve å finne på noe nytt slik at man ikke kjeder ihjel et forhold.

Det var da jeg lurte på om noen hadde ideer til hva man kan finne på for å bryte denne ensformigheten og rutinen? (Takk til Novembermom, forresten!)

Annonse

Gjest mislykket

Hei

Du har rett i det at sann kjærlighet søker seg selv. Men selv om man er aldri så glad i hverandre, så er det ikke sikkert det er nok. Dersom man kun sitter rolig eller gjør bare rutineting sammen, så går det en stund, men etterhvert vil begge kjede seg så fælt at det går ut over kjærligheten. Det er da det gjelder å prøve og bryte det mønsteret og prøve å finne på noe nytt slik at man ikke kjeder ihjel et forhold.

Det var da jeg lurte på om noen hadde ideer til hva man kan finne på for å bryte denne ensformigheten og rutinen? (Takk til Novembermom, forresten!)

Jeg er så stygg at jeg aldri har klart å få en kvinne til å føle annet enn kvalme overfor meg - er nok derfor jeg har innsett at (for meg) er det den sjelelige kjærligheten som er eneste mulighet.

Du er tydeligvis modellpen og har klart å få en kvinne interessert i deg rent fysisk (også)... håper du får svar på dine spørsmål. Spør noen som er vellykket og som er generøs nok til å hjelpe deg.

Lykke til!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Dere kan gjøre mye for å forandre på innholdet i privatlivet deres, og fylle ledige kveldstimer med nye impulser.

Utgangspunkutet er at dere begge er motivert for noe nytt.

Jeg foreslår at dere begynner med å diskutere hvilke ønsker hver av dere har for endringer.

Skriv gjerne ned i punkter hver for dere. Sammenlikne forslagene etterpå.

Hvor mye tid vil dere bruke til f.eks. å være ute? Hvor ofte? Og hvem skal være barevakt? Hvor mye penger vil dere bruke på fritiden deres?

Hensikten med å planlegge både innhold og tidspunkter er å tilpasse aktivitetene best mulig til deres travle hverdag. Og ikke minst å kunne glede seg til det dere vil foreta dere på fritiden.

Ha det gøy!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...