minelli67 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei.. Jeg er ei på snart 40 år, og har ei jente på 6 år.. Men jeg har litt lyst på en til nå.. Men er redd....... Men pga min opplevelse under første fødsel, så ble tingene ennå værre. Jeg gikk på Svangerskapskurs, og leste masse, hadde oppfølgning på Ullevål av fødselspesialister, og var der hver uke de siste mnd... Jeg var kvalm 24 timer i døgnet, under hele svangeskapet, gikk opp bare 13 kilo, og jeg hadde ikke lyst til å føde, så redd var jeg, og jeg fikk kraftig bekkenløsning, og gikk hos fysioterapaut 2 ganger i uka, og svømte 2 ganger i uka. Og tross alt dette, så kom vesla 2 mnd for tidlig, jeg hadde bedt om epidural, men fikk aldri det, bare lystgass..... Og jeg holdt på ifra tors morgen kl 07.tiden, og hu kom på lørdag kl.12.34. Maaange og lange og harde timer.. Og jeg fikk en enorm overhudssmerte, og klarte ikke at noen tok på meg, og smertene var uutholdige, og jeg ble glemt igjen i badekaret, og i dusjen.. Klarte ikke å gå til slutt, og hadde masse forskjellige jordmødre, og leger innom, og på toppen av kaka, kom det inn 6 studenter, og skulle se på, men da sa jeg ifra, at toppen var nådd.. Og ingen av de jeg hadde kontakt med av jormødrene, før fødselen, som lovet å være der, dukket opp.. Så angsten min ble ikke bedre av dette... Og vesla måtte jo ut, og tilslutt begynte hjerterytmen å gå ned på henne og på meg, var mega slitne, og tilslutt, så nærmest heiv ei svær finsk jordmor seg over magen min og klemte til, og svusj, der kom vesla, og veide bare 1830 gram, og 42 cm lang.. Men hun pustet bra, men måtte i kuvøse, og fikk mye gulsott.. Men jeg mistet også litt av gleden på toppen av det hele, da jeg fikk ei inn på rommet mitt, som lå der med 2 bilder av sin dødfødte sønn.. Jewg fikk dårlig samvittighet, for at min unge overlevde.. Kan dette gå ann??? Jeg har ingen tiltro til noen leger eller jordmødre etter denne føselen, og jeg har drøyd i mange år, med å få flere, men nå går den biologiske klokka, og jeg er redd det er forsent?? Og hva er sjansene for at jeg får en frisk unge?? Jeg er aktiv, trener, er mye ute i friluft, spiser mye sunn mat og grønnsaker, og røyker ikke, eller nyter noe særlig alkohol.. og er generelt frisk... Med venlig hilsen ei som er livredd og oppgitt, over angsten min.. Minelli. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275421-f%C3%B8dselangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Uff, så trist en historie. Og jeg må si jeg virkelig er forundret over at du fikk ei på rommet som hadde fått en dødfødt en. Det var uverdig overfor henne og overfor deg. Det er heldigvis sjelden at fødsler blir slike som den du opplevde. Som regel så går det mye greiere - og man har koselige folk rundt seg. At folk lovte å komme men ikke kom, kan jo være fordi de ikke visste du var der? Jeg vet ikke. Skulle du velge å få en til - og jeg tror absolutt du har store sjanser for å få et friskt barn - ville jeg skrevet brev til fødeavdelingen der du forteller litt om hvordan du opplevde forrige fødsel og hva du ønsker skal være anderledes neste gang. Du har lov til å stille krav til både fødselen og barselstiden. Men selvsagt må du jo være klar over at ting kan bli andereledes enn du håpet fordi en fødsel aldri kan planlegges. Det bør også stå på helsekortet ditt at du er redd og ønsker litt ekstra oppmerksomhet og ro rundt fødselen. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275421-f%C3%B8dselangst/#findComment-2225659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har en fødselsopplevelse bak meg som ligner på din. Denne gang forlangte jeg planlagt keisersnitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275421-f%C3%B8dselangst/#findComment-2226462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwerty2 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Kanskje ikke særlig oppmuntrende, men ... DET KAN JO BARE GÅ BEDRE NESTE GANG? Går det ann at det blir verre enn det du opplevde sist? Fødte en sønn i fjor, 42 timer og hastesnitt - mye negativt ang sykehus etc - dritdårlig erfaring, er gravid igjen nå. gruer meg som deg, men tenker bare samme tanken: DET KAN BARE GÅ BEDRE ! LYKKE TIL 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275421-f%C3%B8dselangst/#findComment-2226837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.