Gjest Purple Moon Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hi Jeg er en 29 år kvinne og er single, men skal gifte meg snart. Kort historie om meg: På grunn av en ulykke som mora mi hadde. ble jeg født 2 måneder tidligere. Da jeg var 18 år begynte jeg å ta prevensjonspiller. Jeg forsatt med det i ca. fire år. Etter det slutter jeg å ta den. Etter noen år da jeg var ca 25 år begynte jeg å få smerter i underlivet og senere fikk jeg blødningger, men det har vært lite. I det siste ha det vært litt mer blødninger. Jeg har tatt kontakt med legen. Han er gynokolog og han mener at det er uklart for ham hva kan det være årskaen før de tar en girorgisk inngrep. Han mener at dette problemet kan føre at du ikke få muligheten å få barn senere hvis du ikke gjøre noe med den. Han anbefalte å ta piller i 3 måneder, fordi den regulerer hormoner og vil føre til unnegå blødning og smerte. Jeg tok ikke imot hans behandling fordi jeg tror at disse pillene er ikke en medisin...og det er alltid en risiko for helsen å ta pepiller. Jeg gikk til ham igjen og fortalte at jeg jeg har tatt den i 3 månedene. Etter undersøkelsen mente han at dette er kanskje det tar tid for kroppen min å venne seg til dette! Idag ved jeg ikke forsatt hva er årsaken til blødning og smertene. Nå for tiden har jeg ikke sex-liv, Den har hatt positiv effect på dette problemet.! Hva vil du forråde meg? Hva kan jeg gjøre med det? Er dette noe alvårlig? Takkes på forhånd å ser fram etter en positiv svar snarest. Vennlig Hilsen Lila 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275428-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timiti Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 "Jeg tok ikke imot hans behandling fordi jeg tror at disse pillene er ikke en medisin...og det er alltid en risiko for helsen å ta pepiller. Jeg gikk til ham igjen og fortalte at jeg jeg har tatt den i 3 månedene". Brukte du p-pillene eller gjorde du det ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275428-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/#findComment-2225704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det er litt uklart for meg dette med blødninger og smerter. Hva mener du med at du fikk ’blødninger’? at de ble uregelmessige eller at de bli voldsomme? Hva type smerter har du? Er det smerter som har en sammenhang med syklus, altså i relasjon til når du får menstruasjon? Har du smerter ved menstruasjon eller når som helst i syklus? P-pille kan regulere blødningene mens du tar pillene, men de har ikke virkning etter du slutter med dem. Underlivsmerter kan skyldes tilstanden endometriose hvor det er godartede forandringer med livmorslimhinne på ’avveier’, for eksempel på bukhinnen. Det kan gi smerter som kommer og går, spsielt i forb. med menstruasjon. Ca en tredel har problem med å bli gravid, men det er gode sjanser med prøverørsbehandling. Man kan bare finne ut av om det er årsak til smertene ved kikkhullsoperasjon ’laparoskopi’ i narkose. Hvis du ikke oppnår graviditet etter ett års forsøk, kan du henvises til spesialistsenter for utredning og behandling. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275428-bl%C3%B8dningsforstyrrelser/#findComment-2226036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.